کد خبر: 427312
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۰:۱۲:۲۶
| |

هشدار صلیب سرخ نسبت به تعطیلی نیروگاه برق در غزه

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در اراضی اشغالی نسبت به تشدید وضعیت اقتصادی غزه در صورت ادامه تعطیلی نیروگاه برق این منطقه هشدار داد.

هشدار صلیب سرخ نسبت به تعطیلی نیروگاه برق در غزه
کد خبر: 427312
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۰:۱۲:۲۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسرائیل طبق ادعای خود در واکنش به پرواز بالن های آتش زا از 12 اوت واردات سوخت به نوار غزه را ممنوع کرده است و همین امر موجب شد تنها نیروگاه تولید برق این منطقه روز سه شنبه متوقف شود.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در اراضی اشغالی نسبت به تشدید وضعیت اقتصادی غزه در صورت ادامه توقف این نیروگاه هشدار داد و از طریق صفحه خود در فیس بوک اعلام کرد، با کاهش دسترسی شهروندان غزه به برق از 8 ساعت در روز به تنها سه تا چهار ساعت مشکلات سیستم بهداشتی شکننده غزه بیشتر می شود.

این نهاد اعلام کرد، این بحران دشواریهای شهروندان در دسترسی به آب را هم بیشتر کرده و مشکلات زیست محیطی نیز در پی خواهد داشت.

در همین حال، جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که ادامه محاصره غزه، تشدید بحران برق و مشکلات اقتصادی و معیشتی فلسطینیان در این باریکه جنایتی در حق بشریت است.

جوانان فلسطینی در پی عدم پایبندی اسرائیل به تفاهمات آرام‌سازی اوضاع و عدم لغو محاصره و ممانعت از کالاهای اساسی و مواد بهداشتی به این باریکه راه‌اندازی بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی را ازسرگرفته‌اند.

به گزارش مرکز اطلا رسانی فلسطین، ارتش اسرائیل طی روزهای اخیر در واکنش به خواسته فلسطینیان برای لغو محاصره و بازگشایی گذرگاه‌ها بارها نوار غزه را بمباران کرده که در این حملات شماری نیز زخمی شدند.

دولت اسرائیل علاوه بر حملات مداوم خود به نوار غزه اخیرا سواحل دریای غزه را به روی صیادان و نیز گذرگاه کرم ابوسالم را برای واردات مواد مورد نیاز از جمله سوخت بست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها