زمان استفاده هیاتهای حسینی از فضای مدارس اعلام شد

به دنبال فرا رسیدن ایام محرم و صفر و همکاری آموزش و پرورش شهر تهران با هیات‌های محلی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران از صدور بخشنامه‌ای درخصوص نحوه همکاری مدارس با هیأت‌های محلی خبر داد.

زمان استفاده هیاتهای حسینی از فضای مدارس اعلام شد
کد خبر: 427503
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۰۸:۳۴:۴۸

اعتمادآنلاین| مسعود ثقفی با اشاره به همکاری مدارس شهر تهران با هیأت‌های محلی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و درخواست برخی از هیات مذهبی جهت برگزاری مراسم عزاداری در فضای حیاط مدارس و با توجه به دستور وزیر کشور و تاکید مرکز هماهنگی حوزه وزارتی به منظور اجرایی شدن کامل و اعمال نظارت دقیق بر پروتکل‌های بهداشتی در خصوص دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در سال جاری در بخشنامه‌ای نکاتی برای اجرا ارسال شده است.

وی درباره جزئیات این بخشنامه توضیح داد: ارائه معرفی‌نامه رسمی مساجد و هیئات مذهبی از مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات استان تهران به ادارات مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران و همچنین ارائه بیمه‌نامه حوادث یا مسئولیت مدنی توسط ائمه جماعات و مسئولان هیئات مذهبی به مدیر مدرسه از جمله بندهای این بخشنامه است. همچنین انعقاد قرارداد مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سایر موارد از طرف ائمه جماعات مساجد و مسئولان هیئات مذهبی با مدیریت مدرسه نیز از دیگر نکاتی است که در این بخشنامه به آن اشاره شده است.

ثقفی با تاکید بر اینکه استفاده از فضای مدرسه صرفاً محدود به حیاط و سرویس بهداشتی و در بازه زمانی 30 مرداد تا 10 شهریور است، گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه، باید بلافاصله تجهیزات مستقر در مدرسه بعد از اتمام مراسم، تخلیه، نظافت، رفع معایب احتمالی، ضدعفونی و تحویل مدیریت مدرسه شود. همچنین زمان استفاده از فضای مدرسه در ایام اشاره شده از ساعت 14 تا 23 در روزهای اول تا هشتم محرم و از 7 صبح تا 24 در روزهای نهم و دهم محرم مشخص شده است.

وی این را هم گفت که براساس این بخشنامه باید از مسقف نمودن فضاها و تعبیه سایبان و چادر و تحت هر عنوان خودداری شود.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران با بیان این که در صورت تقاضا و موافقت هیئت‌ها و وجود ظرفیت می‌توان حیاط مدرسه را همزمان در اختیار چند هیات قرار داد، یادآور شد: اعضای هیئت امنای هیات مذهبی و مساجد باید کتبا مسئولیت تمام اتفاقات احتمالی را در زمان برگزاری مراسم تقبل کنند، همچنین رعایت بهداشت محیط و همچنین حراست از کلیه فضاها و تجهیزات مدرسه بر عهده ائمه جماعات مساجد و روسای هیات مذهبی بوده و آموزش و پرورش هیچ‌گونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها