هیلاری کلینتون:

انتخابات نوامبر نمی‌تواند یک انتخابات «می‌خواستم، می‌توانستم، می‌بایست» باشد

رقیب انتخاباتی سال 2016 ترامپ از طرفداران دموکرات خواست با همه توان به صندوق‌های رای بروند چرا که با وجود سه میلیون رای بیشتر هم می‌توان بازنده شد.

انتخابات نوامبر نمی‌تواند یک انتخابات «می‌خواستم، می‌توانستم، می‌بایست» باشد
کد خبر: 427505
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۰۸:۳۹:۴۷

اعتمادآنلاین| هیلاری کلینتون شامگاه چهارشنبه در سومین نشست مجازی مجمع ملی حزب دموکرات از رای‌دهندگان خواست تا صرفا به مواضع سیاسی رئیس جمهوری را برای ضمانت امسال برنگزینند و هشدار داد که نوامبر نمی‌تواند یک انتخابات «می‌خواستم، می‌توانستم، می‌بایست» باشد.

رقیب سال 2016 دونالد ترامپ افزود: رئیس جمهوری فعلی آمریکا نامجهز است و فراموش نکنید جو و کامالا می‌توانند با سه میلیون رای بیشتر، بازنده شوند. همان چیزی که برای من رخ داد.

کلینتون ادامه داد: ما به تعدادی رای نیاز داریم که ترامپ نتواند آنها را بدزدد یا به طریقی برای پیروزی آنها را سرقت کند.

وی اضافه کرد: چهار سال است مردم به من می‌گویند، "نمی‌دانستیم که او چقدر خطرناک بود. کاش می‌توانستیم برگردیم و این کار را انجام دهیم". یا بدترین حالت، "من باید رای می‌دادم". ببینید، این انتخابات نمی‌تواند بار دیگر انتخاب می‌خواستم و می‌توانستم و می‌بایست، باشد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا با یادآوری اینکه وقتی انتخابات سال 2016 را پذیرفت گفت که دموکرات‌ها به ترامپ این فرصت را می‌دهند که ثابت کند می‌تواند در ریاست جمهوری رشد کند، اظهار کرد: این اتفاق نیفتاده است.

کلینتون اظهار کرد: ای کاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری می‌بود زیرا آمریکا به رئیس جمهوری بهتر از این نیاز دارد.

وی همچنین ادامه داد کامالا هریس با همان فراز و نشیب‌های زیادی روبرو خواهد شد اما می‌تواند همه آنها را اداره کند. این تیمی است که ملت ما را از پرتگاه عقب می‌کشد.

مجمع ملی حزب دموکرات آمریکا شامگاه سه‌شنبه به طور رسمی جو بایدن معاون اول دولت باراک اوباما را به عنوان نامزد انتخاباتی خود برگزید.

پیش از این هم بایدن، سناتور کامالا هریس را به عنوان همتای انتخاباتی خود انتخاب کرد که در صورت پیروزی، معاون اول او خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 13 آبان ماه برگزار می‌شود که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، برگزاری انتخابات را با اما و اگرهای فراوانی روبرو کرده است.

دموکرات‌ها به دنبال رای‌گیری پستی بدون حضور در صندوق‌های رای هستند در حالیکه ترامپ و جمهوریخواهان با آن مخالفت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها