عضو کمیسیون آموزش مجلس:

کنکور و آغاز طرح ترافیک آمار کرونا در پایتخت را بالا می‌برد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به آغاز طرح ترافیک و برگزاری کنکور در تهران گفت: این تلاقی احتمال ابتلای داوطلبان و خانواده‌های آنان به ویروس کرونا را بالا می‌برد لذا شهرداری و شورای عالی ترافیک در اجرای این کار تجدید نظر کنند.

کنکور و آغاز طرح ترافیک آمار کرونا در پایتخت را بالا می‌برد
کد خبر: 427650
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۶:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد نادری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز طرح ترافیک از شنبه هفته آتی اظهار داشت: در شرایطی که روز شنبه هفته آینده آخرین روز برگزاری کنکور سراسری و رئیس پلیس راهور پایتخت شهرداری تهران و شورای شهر هم بنای اجرای طرح ترافیک را دارند، این کار را به هیچ وجه به صلاح داوطلبین شرکت در آزمون کنکور سراسری و خانواده‌ آنها نمی‌دانم.

وی افزود: متأسفانه شهردار تهران در یک لجبازی طرح ترافیک را که در روزگاری که میزان فوت شدگان کرونا بالای 200 نفر در هر روز بود را لغو نکرد، ولی بعد از فشارهای زیاد مجبور به لغو طرح ترافیک پایتخت شد، اما اخیراً اعلام شده است که طرح ترافیک از شنبه یکم شهریور آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آغاز طرح ترافیک در کلانشهر تهران در شرایط فعلی و تلاقی شیوع کرونا و برگزاری آزمون کنکور سراسری به صلاح نیست. این در حالی است که روز شنبه آخرین روز برگزاری آزمون کنکور سراسری و اجرای طرح ترافیک به هیچ وجه در چنین روزی به صلاح اهالی پایتخت نیست.

نادری خاطرنشان کرد: پدران، مادران و خانواده‌های داوطلبان و کنکور سراسری این دغدغه را دارند که روز شنبه همراه فرزندانشان در آزمون کنکور شرکت کرده و آنها را مشایعت کنند، ضمن این که در بیرون محل برگزاری آزمون هم در انتظار فرزندانشان هستند.

وی افزود: شهرداری تهران و شورای شهر باید در اجرای طرح ترافیک در روز شنبه تجدیدنظر کنند. با توجه به این که تعداد زیادی از کنکوری‌ها و همراهان آنها با نیت شرکت در آزمون کنکور سراسری برخی محل‌های برگزاری آن تردد می‌کنند، امکان شیوع بیشتر کرونا وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم غلط دولت در برگزاری کنکور سراسری در شرایط فعلی و بارها نمایندگان مجلس مخالفت خود را در این باره اعلام کرده‌اند، اگر بنا باشد که دانش‌آموزان از کنکور جان سالم به در ببرند، در ترافیک سنگین پایتخت و یا وسایل حمل و نقل عمومی که احتمال شیوع کرونا بسیار زیاد است، احتمال ابتلای آنها به این ویروس بسیار زیاد است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از شورای شهر و شهردار تهران می‌خواهم که در اجرای طرح ترافیک در روز شنبه تجدیدنظر جدی کند؛ چراکه می‌تواند جان داوطلبان و خانواده‌های آنها را به خطر انداخته و احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا را بالا ببرد.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از روز شنبه به حالت قبل بازگشته و از ساعت 8:30 صبح آغاز و تا ساعت 16 است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها