کد خبر: 427698
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۰۹:۲۵:۰۹
| |

صادرات نفت عربستان پایین ترین رکورد خود را ثبت کرد

صادرات نفت عربستان سعودی همزمان با ضعیف ماندن تقاضای جهانی تحت تاثیر بحران ویروس کرونا، به روند کاهشی ادامه داد و در ماه ژوئن به پایین ترین رکورد ثبت شده تاکنون رسید.

صادرات نفت عربستان پایین ترین رکورد خود را ثبت کرد
کد خبر: 427698
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۰۹:۲۵:۰۹

اعتمادآنلاین| آمار سازمان JODI نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در ژوییه 17.3 درصد سقوط کرد و به 4.98 میلیون بشکه در روز رسید که پایینترین سطح از ژانویه سال 2002 بود.

مجموع نفت و فرآورده های نفتی که عربستان سعودی صادر کرد، در مقایسه با 7.48 میلیون بشکه در روز در ماه مه 18.7 درصد کاهش داشت و به 6.08 میلیون بشکه در روز رسید در حالی که ذخایر نفت این کشور 5.8 میلیون بشکه رشد کرد و در 153.35 میلیون بشکه ایستاد.

قیمت نفت برنت از زمانی که در آوریل به پایینترین رکورد در دو دهه گذشته سقوط کرد بهبود چشمگیری پیدا کرده که تحت تاثیر گشایش تدریجی اقتصادهای جهان و محدودیت تولید گروه اوپک پلاس بوده است اما این شاخص قیمت بازار جهانی همچنان حدود 32 درصد از ابتدای سال 2020 تاکنون کاهش نشان می دهد.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروف هستند، با هدف مقابله با اشباع عرضه و تقویت قیمتها، از ماه مه تولیدشان را 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دادند و از اوت تا دسامبر این کاهش به 7.7 میلیون بشکه در روز محدود می شود.

تولید نفت عربستان سعودی در ژوئن حدود 12 درصد بر مبنای ماهانه کاهش یافت و به 7.48 میلیون بشکه در روز رسید. تولید پالایشگاهی این کشور 4.7 درصد کاهش یافته و به 1.84 میلیون بشکه در روز رسید در حالی که مصرف مستقیم نفت با 62 هزار بشکه در روز افزایش، به 469 هزار بشکه در روز بالغ شد.

مجموع تقاضا برای فرآورده های نفتی سعودی در ژوئن 330 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 2.16 میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش رویترز، آمار صادرات ماهانه از سوی ریاض و سایر اعضای اوپک به سازمان JODI ارایه و در وب سایت این سازمان منتشر می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها