کد خبر: 427794
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۱۵:۴۸:۰۲
| |

دولت وفاق ملی لیبی آتش‌بس فوری اعلام کرد

دولت وفاق ملی لیبی امروز جمعه آتش‌بس فوری اعلام کرد.

دولت وفاق ملی لیبی آتش‌بس فوری اعلام کرد
کد خبر: 427794
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۱۵:۴۸:۰۲

اعتمادآنلاین| دولت وفاق ملی لیبی امروز آتش‌بس فوری اعلام کرده و از تعلیق تمامی عملیات‌های نظامی در سراسر اراضی لیبی خبر داد.

دولت وفاق تاکید کرد که تحقق آتش‌بس ایجاب می‌کند که سرت و الجفره، عاری از سلاح شوند.

شورای ریاستی دولت وفاق لیبی دستوراتی را به تمامی نیروهای نظامی وابسته به خود جهت توقف هرچه سریعتر تمامی اقدامات جنگی در سراسر لیبی صادر کرد.

این شورا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه مارس آتی بر اساس یک اصل مبتنی بر قانون اساسی که مورد توافق لیبیایی‌ها باشد، خواستار شد.

شورای ریاستی دولت وفاق لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دستورات را برخاسته از احساس مسئولیت سیاسی و ملی خود و با توجه به اوضاع کنونی کشور و منطقه و شرایط کرونا صادر کرده است.

رئیس شورای ریاستی لیبی خاطرنشان کرد که نمی‌توان در حق ثروت‌ها و منابع ملت لیبی کوتاهی کرد، به همین دلیل، باید تولید و صادرات در میدان‌ها و بنادر نفتی از سرگفته شود و درآمدها در حساب خاص شرکت ملی نفت در بانک لیبی سپرده شود و این مهم جز بعد از تمهیدات سیاسی فراگیر بر اساس خروجی‌های کنفرانس برلین که ضامن شفافیت و حکم‌رانی جدید با کمک سازمان ملل و جامعه بین الملل باشد، ممکن نیست.

این شورا تاکید کرد در عین حال که آتش‌بس را اعلام می‌کند، اما تاکید دارد که هدف نهائی بازگرداندن حاکمیت کامل بر خاک لیبی و خروج نیروهای بیگانه و مزدوران است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد.

دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه و قطر به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه و مصر حمایت می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها