کد خبر: 428374
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۱:۴۲:۰۹
| |

اخوان ثالث در «وزن دنیا»

هشتمین شماره از ماهنامه «وزن دنیا» ویژه مهدی اخوان ‌ثالث منتشر شد.

اخوان ثالث در «وزن دنیا»
کد خبر: 428374
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۱:۴۲:۰۹

اعتمادآنلاین| این شماره‌ از ماهنامه «وزن دنیا»، با تیتر «زمستان است» و با موضوع جمع‌خوانی تحلیلی آثار مهدی اخوان ‌ثالث و همچنین پرونده‌ای در باره شعر و زندگی قاسم آهنین‌جان منتشر شده است.

در این شماره‌ مجله می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس شعر بخوانیم. علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران کشورهای فارسی‌زبانی همچون افغانستان و تاجیکستان و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان این مجله است.

بخش «هوای تازه» بخش دیگری‌ از این شماره‌ «وزن دنیا» است که با ساز و کار جدیدش در معرفی شاعر برگزیده‌ هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی داشته بر شعرهای فهیمه جهان‌آبادی، شاعر اهل سیستان و بلوچستان.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌، پرونده‌ای می‌خوانید درباره‌ مهدی اخوان ‌ثالث و کارنامه‌ شعری‌اش، سه دهه پس از مرگِ شاعر. 20 شاعر و منتقد هر کدام 10 شعر از دیوان اخوان برگزیده‌اند و از این میان، 10 نفر تک‌نگاری‌هایی درباره‌ یک شعر مهم اخوان نگاشته‌اند.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به ضیاء موحد، علی باباچاهی، ابوالقاسم ایرانی، مسعود خیام، حافظ موسوی، شهاب مقربین، فؤاد نظیری، مریم حسین‌زاده، سعید سلطانی‌طارمی، بهزاد خواجات، علی عبداللهی، محمد آزرم، علیرضا نوری، رزا جمالی، بهاره رضایی، مهدی فرجی، رضا حیرانی، آتفه چهارمحالیان، بنفشه فریس‌آبادی، رسول رخشا و فرشاد سنبل‌دل اشاره کرد.

در این بخش گفت‌وگویی نیز با عبدالعلی دستغیب درباره‌ مهدی اخوان ثالث آمده است.

همچنین در بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ پرونده‌ای منتشر شده است درباره‌ شعر و زندگی قاسم آهنین‌جان، شاعر جنوبی.

شماره‌ هشتم «وزن دنیا» در 188صفحه و به قیمت 50 هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها