کد خبر: 428781
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۱:۲۵:۴۷
| |

رحمت‌الله فیروزی پوربادی:

شیوه حکمرانی غربی در بحران‌ها تاب آوری ندارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اقشار تحصیل کرده و صاحبان قدرت باید بدانند که الگوی غربی خود در اداره جامعه و حتی در سطح بین‌المللی شکست خورده است و ما باید با تکیه بر مغزهای متفکر مسیر حکمرانی را انتخاب کنیم.

شیوه حکمرانی غربی در بحران‌ها تاب آوری ندارد
کد خبر: 428781
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۱:۲۵:۴۷

اعتمادآنلاین| رحمت الله فیروزی پوربادی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه حضور افرادی که در راس آمریکا هستند نشانه انحطاط غرب زدگی است، بیان کرد: تجربه تاریخی به ما نشان داده که غربی ها کلا به دنبال رسیدن به منافع شخصی خود هستند و به آرمان ها، ارزش ها و تفکراتی که ما به آنها پایبند هستیم، اعتنایی ندارند. باید این واقعیت را درک کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از تحریم های ظالمانه و فشارهایی که آمریکا بر ما تحمیل کرده است هرگونه امیدی به آنها بیهوده است. نگاه به غرب و الگوهای غربی و اعتماد به اینکه آنها دلسوز ما در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند اشتباه است.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: اقشار تحصیل کرده و صاحبان قدرت باید بدانند که الگوی غربی خود در اداره جامعه و حتی در سطح بین‌المللی شکست خورده است و ما باید با تکیه بر مغزهای متفکر و ظرفیت های درونی خود بر کشور حکمرانی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: برای دست یافتن به توسعه و سازندگی باید نگاه ما به درون باشد و به الگوهای غربی پشت کنیم. محدودیت ها و مشکلات جوامع غربی در موضوع کرونا نشان داد شیوه حکمرانی آنان در برابر بحران ها تاب آوری ندارد.

مردم در الگوی غربی در چارچوب تعریف شده ای زندگی می کنند و با مشکلات و تنگناهایی روبه رو هستند. اینکه فکر کنیم آنها در شرایط ایده آلی زندگی می کنند اشتباه است چراکه امروز آنها خود با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها