کد خبر: 428960
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۲:۱۸:۴۲
| |

عزاداری حسینیه های بزرگ زنجان و یزد در ایام کرونا

هفتمین قسمت از سری سوم برنامه "مکث" پنجشنبه شب ساعت 19:45 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در هفته اول شهریور از فصل جدید این برنامه که ویژه ماه محرم تهیه شده کورش سلیمانی مجری و راوی خواهد بود.

عزاداری حسینیه های بزرگ زنجان و یزد در ایام کرونا
کد خبر: 428960
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۲:۱۸:۴۲

اعتمادآنلاین| محرم امسال با همه محرم‌هایی که در عمرمان دیده‌ایم فرق دارد اما حتی شرایط سخت این‌روزها هم باعث نشد آیین‌ها و رسومات مربوط به این دهه کمرنگ شوند، شاید تغییراتی به وجود آمده باشد اما محرم همان حال و هوای همیشگی را دارد. هیأت‌های بزرگ اگرچه امسال بخاطر رعایت مسائل بهداشتی از تجمعات بزرگ و شلوغ پرهیز کرده‌اند و مانند سال‌های قبل نذورات‌شان را به شکل پذیرایی در هیئت ندارند اما هزینه‌های آنرا به خانواده های نیازمند می‌رسانند و خلاصه هرکسی به شیوه‌ای عزاداری امسال را اقامه کرده است.


هفتمین قسمت از سری سوم برنامه "مکث" پنجشنبه شب ساعت 19:45 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در هفته اول شهریور از فصل جدید این برنامه که ویژه ماه محرم تهیه شده کورش سلیمانی مجری و راوی خواهد بود. در این برنامه سلیمانی میزبان جمعی از بانیان هیئت‌ها و حسینه‌های بزرگ یزد و زنجان است که امسال هزینه‌های برگزاری مراسم‌های شان را صرف خرید ماسک و گان و سایر وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها و...کرده‌اند. قصه این قسمت از برنامه «مکث» حکایت عاشقانی ست که سال‌های سال به حسینه‌ها خدمت کرده‌اند و شوق دهه محرم را داشته‌اند و امسال هرچند دلتنگ آئین‌ها و مراسم‌های محرم هستند اما این شور و شوق را به شیوه‌ای دیگر نشان داده و به یاری هموطنان شتافته‌اند.


سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات جذاب آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.

برنامه تلویزیونی در ماه محرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها