کد خبر: 429053
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۳
| |

تهران و دمشق همکاری‌های اقتصادی را گسترش می‌دهند

نمایندگان ایران و سوریه بر گشایش افق‌های وسیع همکاری در زمینه برق، منابع  آبی، نفت، آموزش فنی و مرتفع کردن تمام موانع در اجرای توافق‌نامه‌ها و یادداشت‌تفاهم‌های میان سوریه و ایران تأکید کردند.

تهران و دمشق همکاری‌های اقتصادی را گسترش می‌دهند
کد خبر: 429053
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۳

اعتمادآنلاین| ابراهیم محمود‌زاده، معاون وزیر دفاع ایران و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح کشور (ساتا) در دیدار با "حسین عرنوس"مأمور تشکیل کابینه جدید سوریه بر تقویت همکاری دمشق و تهران در زمینه زیرساخت، مسکن و استفاده از تجربیات ایران در زمینه ساخت سریع نواحی مسکونی و ایستگاه‌های آب‌شیرین‌کن تأکید کردند.

دو طرف در این دیدار که روز پنجشنبه در دمشق انجام شد، بر گشایش افق‌های وسیع همکاری در زمینه برق، منابع آبی، نفت، آموزش فنی و مرتفع کردن تمام موانع در اجرای توافق‌نامه‌ها و یادداشت‌تفاهم‌های میان سوریه و ایران تأکید کردند.

عرنوس نیز در این دیدار بر اهمیت ادامه همکاری مشترک برای رسیدن به روابط اقتصادی میان دو کشور دوست به سطح روابط سیاسی راهبردی که دو کشور را به هم‌پیوند زده است، تأکید کرد.

مأمور تشکیل کابینه جدید سوریه ادامه فعالیت مشترک کشورش و ایران را در راستای اجرای دستورالعمل مقام‌های ارشد دو کشور و برای تحقق منافع مشترک دانست که توان دو کشور و ملت را در مقابله با چالش‌ها تقویت خواهد کرد.

عرنوس از ایران به دلیل کمک به سوریه در جنگ تروریستی علیه این کشور قدردانی کرد.


محمود زاده نیز در این دیدار ضمن تبریک به عرنوس به خاطر انتخاب توسط "بشار اسد" برای تشکیل کابینه، بر عمق روابط ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف و اهمیت افزایش هماهنگی و همکاری مشترک در تمام زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری و فعال سازی بخش خصوصی ایران و سوریه در اجرای پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

محمود زاده سه‌شنبه شب نیز در دیدار با "سهیل عبداللطیف" وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه بر سازندگی، توسعه عمرانی و ساخت مسکن در سوریه تأکید کرده بودند.

ایران و سوریه اواخر سال 2019 تفاهم نامه همکاری برای توسعه عمرانی میان دو کشور امضا کردند و برنامه اجرایی آن نیز تدوین شد، اما شیوع ویروس کرونا، اجرای این توافقنامه را به تعویق انداخت.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها