کد خبر: 429064
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۸:۴۱:۴۴
| |

رضا قاسمی، قهرمان دوی ۱۰۰ متر جایزه بزرگ:

تخصیص بودجه در دوومیدانی عادلانه نیست/ با این شرایط سهمیه دیگری نمی‌گیریم

قهرمان دوی 100 متر جایزه بزرگ می‌گوید برای ثبت رکوردهای خوب به شرایط و اردوهای خوبی نیاز است در صورتی که بسیاری از دوومیدانی‌کاران این شرایط را ندارند و تخصیص بودجه عادلانه‌ای هم بین آنها صورت نمی‌گیرد.

تخصیص بودجه در دوومیدانی عادلانه نیست/ با این شرایط سهمیه دیگری نمی‌گیریم
کد خبر: 429064
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۸:۴۱:۴۴

اعتمادآنلاین| رضا قاسمی قهرمان دوی 100 متر مسابقات جایزه بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا به برگزاری این مسابقات پس از وقفه‌ای چند ماهه اشاره کرد و گفت: بعد از 9 ماه مسابقه برگزار شد و دوومیدانی بعد از فوتبال دومین فدراسیونی بود که مسابقات خود را برگزار کرد.

او در مورد عملکرد خود بیان کرد: از عملکردم راضی هستم چون اولین مسابقه فصل بود. از طرفی ورزشگاه آفتاب انقلاب از نظر باد شرایط خوبی برای دویدن ندارد که برای حل این مشکل باید از شهرها و استادیوم‌های دیگر استفاده شود. شرایط این ورزشگاه به سود ماده‌هایی مثل پرش طول و به ضرر دوهای سرعت است که خیلی روی رکوردها تاثیر می‌گذارد. البته می‌توانند مثل خیلی از کشورهای خارجی مسابقات را از 8 شب به بعد برگزار کنند که شرایط هوایی بهتر می‌شود اما این کار را نمی کنند.

او در مورد جبران افت رکورد ورزشکاران زن و مرد در مسابقات جایزه بزرگ گفت: 9 ماه تعطیلی به معنی 9 ماه دوری از اردو است. دلیل اینکه ورزشکاران در سال‌های قبل رکوردهای خوبی را ثبت می‌کردند این بود که اردوهای خوبی برای 30 تا 40 نفر برگزار می‌شد اما اکنون این شرایط برای یک نفر هم فراهم نیست، در نتیجه رکوردها افت می‌کند. فقط تعداد کمی از ورزشکاران که از جایی حمایت می‌شوند یا هزینه شخصی صرف می‌کنند، اردو دارند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا در دوومیدانی منابع مالی عادلانه بین ورزشکاران تقسیم می شود؟ گفت: خیر، اصلا عادلانه نیست. با توجه به تمرینات سخت این رشته، هزینه‌ها خیلی بالا است به گونه‌ای که یک دونده نمی‌تواند زیر پنج میلیون تومان یک جفت کفش میخی حرفه‌ای بخرد؛ این تنها نمونه کوچکی است و مکمل‌هایی که ورزشکاران لازم دارند هم هزینه بر است چون دوومیدانی رشته‌ای انفرادی و صدم ثانیه است که پیشرفت در آن فقط با شرایط خوب به دست می‌آید؛ شرایط خوب یعنی داشتن اردو، امکانات و مکمل خوب که هزینه‌ دارد.

او در پاسخ به این سوال که شما چقدر از این شرایط را دارید؟ بیان کرد: هیچکدام از این شرایط را ندارم و فدراسیون هم هیچ حمایتی نکرده است. هرچند باشگاه‌ها قرارداد می‌بندند اما کفاف خرج زندگی دو ماه را هم نمی‌دهد.

این دونده 100 متر به شانس دوومیدانی ایران برای افزایش سهمیه‌های المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: اگر این شرایط ادامه داشته باشد، فکر نمی‌کنم ورزشکار دیگری ورودی المپیک بگیرد چون برگزاری یک مسابقه در همین ورزشگاه باعث افت رکورد می‌شود و رنکینگ ها را هم خراب می‌کند، در حالی که فدراسیون می‌تواند در یک ورزشگاه خوب، مسابقه خوبی را برگزار کند. این کوچکترین کاری است که از دستش برمی‌آید اما انجام نمی‌دهد.

قاسمی در پایان گفت: از فدراسیون دوومیدانی تشکر می‌کنم که در شرایط شیوع ویروس کرونا مسابقه برگزار کرد. همچنین از دو باشگاه پلیمر خلیج فارس و سپاهان هم تشکر می‌کنم چون اگر این دو باشگاه حمایت نمی‌کردند وضعیت دوومیدانی ما بسیار بدتر بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها