کد خبر: 429075
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۹:۳۱:۰۴
| |

برخی در پازل واشنگتن بازی می‌کنند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مهم بودن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای دولت و ملت ایران یک اشتباه محاسباتی و نتیجه عدم شناخت دقیق از سیاست‌های سردمداران کاخ سفید نسبت به ایران است.

برخی در پازل واشنگتن بازی می‌کنند
کد خبر: 429075
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۹:۳۱:۰۴

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اینکه برای دولت و ملت ایران نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مهم باشد یک اشتباه محاسباتی و نتیجه عدم شناخت دقیق از سیاست‌های سردمداران آمریکا نسبت به ایران است.

وی با بیان اینکه عده‌ای با خوش‌خیالی و بینش‌ سطحی نسبت به مسائل آمریکا تصور می‌کنند که بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد ایران تفاوت نظر استراتژیک وجود دارد، افزود: مواضع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها فقط در تاکتیک متفاوت بوده و در استراتژی یکی هستند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

ترقی با تأکید بر اینکه برخی تصور می‌کنند وعده‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات عملیاتی است، اضافه کرد: رجزخوانی‌های انتخاباتی و وعده‌های کاندیداها عموماً برای کسب رأی و جلب آرای مردم صورت می‌گیرد و هیچ تضمینی برای عملیاتی شدن آن‌ها بعد از انتخاب شدن افراد وجود ندارد و بارها این مسئله توسط رؤسای جمهور سابق آمریکا آزمایش شده و مشخص شده که اگر وعده تغییر دادند نتوانستند هیچ تغییری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اگر کاندیداهای احزاب مختلف در آمریکا در دوره‌های قبل وعده مذاکره داده‌اند نتوانستند مذاکره را به سرانجام برسانند، گفت: بنابراین افراد خوش خیال و غرب‌زده عمدتاً تحت تاثیر این مسائل تصور می‌کنند که می‌توان شرایط کشور را به انتخابات آمریکا گره زد در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها این نکته را مورد تاکید قرار داده‌اند که ما باید مسیر خود را طی کرده و کاری به تحولات خارجی نداشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور خود تکیه کنیم، افزود: به هیچ‌وجه وعده وعیدهای بیگانگان و خارجی‌ها تأثیری در روند پیشرفت کشور ما نداشته و نخواهد داد.

وی ادامه داد: مسئولان نباید با این تصور که وعده‌های بیگانگان می‌تواند آینده کشور ما را تغییر دهد اقتصاد یا تحولات اجتماعی ایران را شرطی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد کسانی که تحت تاثیر این نوع اشتباه محاسباتی هستند و تصورات غلطی را نسبت به انتخابات آمریکا در مورد ایران دارند همان کسانی هستند که تحت تاثیر تحریم آمریکا و جنگ نرم آن‌ها قرار گرفتند و اکنون در پازل بیگانگان بازی می‌کنند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها