هشدار مکرون نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در لبنان

رئیس جمهوری فرانسه نسبت به وقوع جنگ داخلی در لبنان در صورت عدم کمک به این کشور هشدار داد.

هشدار مکرون نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در لبنان
کد خبر: 429228
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: اگر لبنان را در منطقه رها کنیم و آن را به نوعی در اختیار قدرت‌های "فاسد" منطقه‌ای بگذاریم، جنگ داخلی درخواهد گرفت و این موجب نابودی هویت لبنان خواهد شد.

ماکرون گفت، "محدودیت‌های اعمال شده توسط نظام طایفه‌ای و منافع مربوطه" منجر به وضعیتی در لبنان می‌شود که تقریباً هیچ تغییر جدید سیاسی در آن وجود ندارد و اجرای اصلاحات را تقریباً غیرممکن می‌سازد.

وی با اشاره به رویکرد "مطالبه بدون مداخله" به اصلاحاتی که باید اجرایی شوند، اشاره کرد که آن تصویب قانون مبارزه با فساد، اصلاح قراردادهای کلی، اصلاح بخش انرژی و سیستم بانکی است.

رئیس جمهوری فرانسه هشدار داد: در صورتیکه این اقدام را انجام ندهیم اقتصاد لبنان فرو خواهد پاشید و تنها قربانی لبنانی‌ها خواهند بود که نمی‌توانند در تبعید باشند.

در همین زمینه، یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت، ماکرون طی روزهای آتی به بیروت سفر می‌کند تا سیاستمداران لبنانی را تحت فشار قرار دهد تا دولتی را تشکیل دهند که می‌تواند اصلاحات فوری انجام دهد.

این مقام مسؤول پیش از سفر ماکرون به بیروت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری گفته که از این کار منصرف نمی‌شود و با خود عهد کرده اقدامات ضروری را انجام داده و فشارهای لازم برای اجرای این برنامه را اعمال کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها