شجاعی، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی چاره نیست

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم گفت: فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی یک راهی است که گاهی مفید است ولی حتما فیلتر چاره نیست، بلکه درصد بزرگتری از توجهات مربوط به تامین محتوا، تقویت داخلی فضای مجازی مثل شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی چاره نیست
کد خبر: 429366
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم تاکید کرد که اگر طرح «محدودیت پیام‌رسان‌های خارجی» به زندگی مردم آسیب بزند، شخصا مقابل این طرح می‌ایستم.

«حسن شجاعی»، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح مجلس درباره «محدودیت پیام‌رسان‌های خارجی» گفت: همه باید تلاش کنیم به نقطه تعادل در این موضوع برسیم. زندگی و گاهی اقتصاد مردم به بخشی از این پیام‌رسان‌ها گره خورده است. اگر طرحی مطرح شود و بخواهد تصویب و اجرای آن طرح به زندگی، ارتباطات یا معیشت مردم آسیب بزند، قطعا این طرح، طرح خوبی نیست و من شخصا در مقابل این طرح مقاومت خواهم کرد.

او ادامه داد: البته که این پیام‌رسان‌ها، آسیب‌های فرهنگی وارد می‌کنند و گاهی، هویت ایرانی و اسلامی را نشانه می‌گیرند. احساس هویت ایرانی و اسلامی برای جوانان مهم است. باید در ساماندهی پیام‌رسان‌ها به نحوی تعامل شود که زندگی و معیشت مردم آسیب نبیند و هم از طرفی هویت ملی و منافع ملی، تحت تاثیر این پیام‌رسان‌ها قرار نگیرد. بنابراین اگر این طرح بدون ملاحظه زندگی، ارتباطات و معیشت مردم تهیه شود، حتما طرح خوبی نیست.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم در پایان بیان کرد: فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی یک راهی است که گاهی مفید است ولی حتما فیلتر چاره نیست، بلکه درصد بزرگتری از توجهات مربوط به تامین محتوا، تقویت داخلی فضای مجازی مثل شبکه ملی اطلاعات می شود. اگر در بین مسئولین کسی این تلقی را داشته باشد که فیلتر کردن همه چیز است حتما این تلقی، غلط است. زندگی مردم با پیام رسان‌ها گره خورده است. فیلتر کردن همه چیز نیست و نمی توان به فیلتر اکتفا کرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها