کد خبر: 429396
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۰:۱۰:۵۲
| |

دولت ترامپ، گزارش امنیتی درباره انتخابات به کنگره را متوقف کرد

دولت آمریکا به بهانه اینکه قانونگذاران مجلس نمایندگان قابل اعتماد نیستند، ارائه گزارش امنیتی درباره روند انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر را متوقف کرد.

دولت ترامپ، گزارش امنیتی درباره انتخابات به کنگره را متوقف کرد
کد خبر: 429396
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۰:۱۰:۵۲

اعتمادآنلاین| دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام ضد دموکراسی و علیه نمایندگان حزب دموکرات، دستور توقف ارائه گزارش امنیتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «جان راتکلیف» رئیس اطلاعات ملی آمریکا شامگاه شنبه (به وقت تهران) به کنگره خبر داد که به دلیل عدم اعتماد به قانونگذاران آمریکایی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه، گزارش‌ها درباره امنیت انتخابات را متوقف کرده است.

راتکلیف به کمیته‌های اطلاعاتی مجالس نمایندگان و سنای آمریکا اطلاع داد که گزارش‌های امنیتی درباره انتخابات، دیگر به جای سخنرانی حضوری، به شکل مکتوب برای آنها ارسال می‌شود تا نمایندگان نتوانند مسئول گزارش‌دهنده را برای گرفتن جزئیات بیشتر و محرمانه تحت فشار قرار دهند.

بر این اساس، یک مسئول در دفتر راتکلیف که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید دلیل این اقدام، «وجود نگرانی از افشای غیرمجاز اطلاعات حساس از گزارش‌های اخیر» است.

این در حالی است که اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و «جو بایدن» رقیب وی از حزب دموکرات، قرار است هشتم مهر ماه (احتمالا بامداد نهم مهر به وقت تهران) برگزار شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها