روسای جمهور روسیه و بلاروس در مسکو دیدار می‌کنند

سخنگوی کاخ کرملین خبر داد، طبق توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او آنها طی چند هفته آینده در مسکو دیدار می‌کنند.

روسای جمهور روسیه و بلاروس در مسکو دیدار می‌کنند
کد خبر: 429480
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۵:۴۹:۱۳

اعتمادآنلاین| با تشدید دخالت‌های کشورهای غربی در تحولات و ناآرامی‌های بلاروس بعد از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، رئیس‌جمهور این کشور در نظر دارد به مسکو سفر و با همتای روس خود دیدار کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین از موافقت روسای جمهور روسیه و بلاروس به منظور دیدار با یکدیگر در مسکو خبر داد.

پسکوف به خبرنگاران گفت، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور روسیه و بلاروس موافقت کردند که ظرف چند هفته آینده در مسکو با هم دیدار داشته باشند.

سخنگوی کاخ کرملین افزود، هنوز تاریخ دقیقی برای سفر رئیس‌جمهور بلاروس به مسکو تعیین نشده است.

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح شد که روسای جمهور روسیه و بلاروس در یک تماس تلفنی با هم درباره تحولات و ناآرامی‌های اخیر در بلاروس بعد از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و همچنین روابط دو کشور رایزنی کردند.

به رغم آنکه کمیسیون ملی انتخابات بلاروس از پیروزی الکساندر لوکاشنکو با بیش از 80 درصد آرا خبر داد اما مخالفان او مدعی پیروزی «اسوتلانا تیخانوسکایا» شدند.

تیخانوسکایا به دنبال اعلام شکستش در انتخابات از بلاروس به کشور همسایه لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره بروز تقلب در انتخابات، در حال رایزنی‌ها و دیدارها با مقام‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها