«مصطفی ادیب» مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد

«مصطفی ادیب» در رایزنی‌های پارلمانی امروز 90 رأی به دست آورد و از سوی رئیس‌جمهور لبنان مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور شد.

«مصطفی ادیب» مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد
کد خبر: 429683
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۴:۴۶:۱۳

اعتمادآنلاین| در رایزنی‌های پارلمانی امروز (دوشنبه) «مصطفی ادیب» 90 رأی به دست آورد و بدین ترتیب وی مأمور به تشکیل کابینه جدید شد.

پس از پایان رایزنی‌های امروز، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان رسما ادیب را مأمور به تشکیل کابینه کرد.

در پی مأمور شدن ادیب، نشستی میان وی ، میشل عون و نبیه بری برگزار شد.

فراکسیون حزب‌الله و فراکسیون «المستقبل» از جمله طرف‌هایی بودند که در رایزنی‌های امروز، مصطفی ادیب را به عنوان نامزد خود معرفی کردند.

شبکه «المنار» نتیجه رایزنی‌های پارلمانی امروز را به این شرح اعلام کرد: مصطفی ادیب 90 رأی، «نواف سلام» 16 رأی، «ریا الحسن» 1 رأی و «فضل شلق» 1 رأی.

البته این را باید اضافه کرد که برخی طرف‌ها، هیچ شخصی را برای نخست‌وزیری دولت آینده نامزد نکردند.

ادیب که دکترای حقوق و علوم سیاسی دارد، از سال 2013 سفیر لبنان در آلمان است.

روزنامه «النهار» درباره وی نوشت، ادیب نزدیک به «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر اسبق لبنان است اما وابستگی سیاسی به حزب خاصی ندارد اگرچه از جریان سُنی در لبنان و نخست‌وزیران سابق این کشور دور نیست.

این روزنامه در ادامه مصطفی ادیب را فردی شایسته و متخصص خواند که تعامل با وی آسان است و تقریبا همه طرف‌ها می‌تواند این تعامل را با او داشته باشند.

بیست روز از استعفای «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین لبنان در پی انفجار بیروت در چهارم آگوست می‌گذرد و در حالی که قرار است «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز وارد لبنان شود، رایزنی‌ها پارلمانی برگزار شد.

ابراز امیدواری ادیب برای تشکیل دولت جدید در اولین اظهارات

مصطفی ادیب در اولین سخنان خود پس از مأمور شدن به تشکیل کابینه اعلام کرد، امیدوار است دولت جدید در سریعترین زمان ممکن تشکیل شد.

وی همچنین گفت، امیدوار است که وزرای دولت جدید از افراد متخصص و شایسته باشند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها