کد خبر: 429887
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۸:۱۵
| |

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

گام دوم انقلاب متکی به جوانان است

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: کشور در 40 سال دوم انقلاب اسلامی با الطاف الهی و اتکا به قدرت جوانان مقتدرانه و سرافرازانه‌تر به پیش خواهد رفت و خود را بخوبی برای ظهور حضرت مهدی (عج) آماده خواهیم کرد.

گام دوم انقلاب متکی به جوانان است
کد خبر: 429887
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۸:۱۵

اعتمادآنلاین| مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست مجازی " تحقق جوان گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی " دانشگاه پیام نور شهرستان گناوه بیان کرد: این بیانیه منشوری برای 40 سال دوم انقلاب و مروری بر 40 سال گذشته و دستاوردهای بدست آمده ایران مقتدر است که توسط رهبر فرزانه انقلاب به ملت نوشته تا بتوانیم به آن جایگاهی که فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی است، دست یابیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی توجه و تاکید وافر دارند و در همه سرفصل‌ها از آنان یاد کرده‌اند.

چمران اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب با این مطلع بیانیه را آغاز می‌کند درآغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل می‌گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی شروع کند، سخن بگویم.

وی گفت: در این بیانیه تاکید شده که جوانان محور تحقق نظام پیشرفت اسلامی هستند و بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و اتکال به آنان این مسیر 40 سال آینده طی شود و مدیران، کارگزاران و اندیشمندان و فعالان جوان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی به میدان بیایند.

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای این بیانیه آنچه را که در گذشته بدست آورده‌ایم اشاره کرده‌اند، باید برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، گذشته را شناخت.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم گذشته را بشناسیم باید از تجربه گذشتگان استفاده کنیم.

چمران افزود: در بخشی از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به مدیریت جهادی و اعتقادی اصل "ما می توانیم " استناد می‌کنند که عامل عزت و پیشرفت کشور و ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهارداشت: در روزهای نخستین انقلاب جوانان از این شجره طیبه استقبال کردند و مدیریت انقلاب را که در راس آنان امام راحل بود، برعهده گرفتند.

وی افزود: در بحث دیگری رهبرمعظم انقلاب عیار معنویت و اخلاق را بدینگونه مطرح می‌کنند که در فضای عمومی جامعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافت و دل‌های مستعد و نورانی بویژه جوانان را بخود مجذوب کرد.

چمران ادامه داد: جوانان بعد از پیروزی انقلاب مجذوب معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی شدند که نمونه‌های آن فراوان نظیر تشکیل صف‌های اعتکاف، اردوهای جهادی و بسیج سازندگی‌، رونق صدقات اعمال مستحب و واجب و ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر 22 ساله داشتیم که در ارتش‌ها حضور آنان قابل پیش بینی نیست و توانستیم با دلاوری و رشادت جوانان به پیروزی‌های زیادی نایل شویم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهارداشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، بخشی از محورهای توصیه‌ای رهبر معظم انقلاب علم و فناوری است و در این زمینه اشاره میکنند جوانان ما با انگیزه‌های جهادی سرآمد در جمعیت کارآمد هستند که در این راستا به رتبه‌های بالای دانش‌ها و فناوری نایل شده ایم.

وی بیان کرد: رهبری در بخش گام دوم انقلاب به جوانان توصیه اساسی دارد و آنان را خطاب میکنند که در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان به عنوان نخستین و ریشه‌ای‌ترین کار جهادی تلاش کنید.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محورهای مختلفی دارد که یکی از آنها نگاه به ظرفیت‌های داخلی بویژه نسل جوان به عنوان قابلیت بالقوه ایران اسلامی است.

مجید قربانی افزود: این نشست با هدف تبیین بیانیه گام دوم با محوریت جوان گرایی و باحضور استادان و دانشجویان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بصورت مجازی برگزار شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 3 دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها