کد خبر: 429972
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۶:۴۰:۵۴
| |

مسئول کمیته فعالیت بدنی زنان و مادران فدراسیون ورزش‌های همگانی خبر داد:

توسعه فرهنگ ورزش زنان در دانشگاه‌ها

مسئول کمیته فعالیت بدنی زنان و مادران فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: مباحث تخصصی ورزش زنان را به دانشگاه‌ها برده‌ایم و کلاس‌ها و واحدهای تخصصی ورزشی را برای سایر رشته‌های غیر تربیت بدنی برای زنان فراهم کرده ایم. این کار در راستای توسعه فرهنگ ورزش زنان و همچنین آموزش اهمیت دادن به خود و خانواده در دوران بارداری، دوران میانسالی و سالمندی انجام شده است.

توسعه فرهنگ ورزش زنان در دانشگاه‌ها
کد خبر: 429972
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۶:۴۰:۵۴

اعتمادآنلاین| بارها در خصوص ورزش زنان و ضرورت انجام آن به صورت برنامه روزمره صحبت و بیان شده که برای سلامت جسم و روح لازم و ملزوم است. زنان باتوجه به مسئولیت‌های محوری خود در خانه، خانواده و جامعه بیشتر باید مورد توجه مداخلات بهداشتی، درمانی و تندرستی قراربگیرند، اما در این بین تلاش‌های بی وقفه برخی از مسئولین هم گاه به دلایل بی دلیل تغییر زیرساختی ایجاد نمی کند چون به دلایل عنوان شده شاید اعتقادی نداریم.

بیتا بردبارآذری مسئول کمیته فعالیت بدنی زنان و مادران فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در یک دهه اخیر در خصوص ورزش زنان در حوزه همگانی حرکت های مهمی انجام داده ایم و تلاش کردیم تا فضایی در خور شان آنها بسازیم. همین امر هم باعث شده تا شاهد تغییرات خوبی در حوزه ورزش همگانی زنان باشیم.

او در ادامه گفت: مباحث تخصصی ورزش زنان را به دانشگاه‌ها برده‌ایم و کلاس‌ها و واحدهای تخصصی ورزشی را برای سایر رشته‌های غیر تربیت بدنی برای زنان فراهم کرده ایم. این کار در راستای توسعه فرهنگ ورزش زنان و همچنین آموزش اهمیت دادن به خود و خانواده در دوران بارداری، دوران میانسالی و سالمندی انجام شده است. خوشبخانه این برنامه در چندین دانشگاه کشور در حال اجرا است و مورد استقبال دانشجویان دختر قرار گرفته است.

بردبار آذری در ادامه گفت: زنان و دختران در این برنامه به صورت تخصصی و در طول یک ترم با فرهنگ فعالیت ورزشی آشنا می شوند و این برای دانشجویان غیرتربیت بدنی که با فعالیت ورزشی کمی نامانوس هستند جذابیت و لازمه زیادی دارد. ما در فدراسیون ورزش همگانی امیدواریم این برنامه در تمامی دانشگاههای کشور به عنوان واحد درسی تربیت بدنی برای زنان گنجانده شود. البته اقدامات اولیه آن صورت گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده گستره این برنامه افزایش پیدا کند.

بردبار در ادامه به فعالیت بدنی زنان در دوره بارداری اشاره کرد و گفت: حیات انسان از دوران جنینی شکل می گیرد و ما نمی توانیم حیات را تنها از زمان تولد در نظر بگیریم؛ پس فعالیت بدنی مادر در دوران بارداری ضرورت دارد. برای اینکه بتوانیم نسلی سالم، خانواده ای سالم داشته باشیم، باید زنان باردار را تشویق به ورزش کنیم. مادران افسرده،‌ توانایی و خودباوری تربیت نسلی قوی و تاثیرگذار را ندارند. نمی توان زنان را به فعالیت تشویق کرد و بعد در دوران بارداری آنها را رها کرد و بعد از تولد فرزند به دنبال تندرستی آنها بود.

او در ادامه گفت: دوران فعالیت‌های نمادین به پایان رسیده است چون مردم از ما مطالبه می‌کنند. این روزها وقتی صحبت از فعالیت ورزشی در دوران بارداری می‌کنیم دیگر با تعصب‌های غیر علمی مواجه نمی‌شویم. حالا درصد کمی از خانواده‌ها، مادر باردار را مریضی می پندارند که ممکن است با فعالیت به خود آسیب وارد کند. امیدوارم قدر این نکات دانسته شود چون برای هر کدام از این مباحث زمان، انرژی، صرف شده است.

او در پایان گفت: ورزش زنان معلول در حوزه همگانی هم حائز اهمیت است. این زنان شرایط متفاوتی دارند. امیدواریم روزبه روز بر ظرفیت‌های این حوزه افزوده شود تا بتوانیم به جامعه‌ای سالم با همیاری همین مادرانی که به ظرفیت وجودی آنها اهمیت داده ایم برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها