تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت شامل نخست‌وزیر مستعفی هم می شود

یک رسانه عرب زبان نوشت که تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت شامل نخست‌وزیر مستعفی و چند وزیر دولت این کشور نیز می‌شود.

تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت شامل نخست‌وزیر مستعفی هم می شود
کد خبر: 430790
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۴:۵۷:۱۴

اعتمادآنلاین| روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن در خبری با اشاره به تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت نوشت که قاضی فادی صوان، بازپرس قضایی ویژه پرونده این انفجار در چارچوب تحقیقات در این باره شامگاه پنج‌شنبه به دفتر حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان رفت و با شخص دیاب دیدار کرده و اظهارات او را شنید.

در همین راستا، منابع مطلع از روند تحقیقات به الشرق الأوسط گفتند که این جلسه تحقیق درباره نامه‌نگاری‌هایی بود که دیاب از دستگاه‌های امنیتی درباره وجود نیترات آمونیوم در بندر بیروت تحویل گرفته بود.

طبق گفته این منابع، این تحقیقات همچنین شامل تحقیق درباره دستورات داده شده به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه و دلایل تأخیر در تخلیه مواد منفجره از بندر بیروت بود.

طبق نوشته الشرق الأوسط، رفتن غیرمنتظره قاضی الصوان به دفتر حسان دیاب و شنیدن اظهارات او شوکی به محافل سیاسی و قضایی است، چراکه دیاب بالاترین مرجع سیاسی است که درباره انفجار بیروت مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

در همین حال، یک منبع قضایی به الشرق الأوسط گفت: شنیدن اظهارات نخست‌وزیر مستعفی پیش از احضار وزیران کار و دارایی کنونی و سابق برای بازجویی، نشان می‌دهد که تحقیقات بدون هیچ‌گونه مانع‌تراشی درحال پیش رفتن هستند و هیچ فردی فراتر از قانون نیست.

وی درباره احتمال بازجویی بازپرس قضایی ویژه پرونده از شخصیت‌های سیاسی دیگر نیز تأکید کرد:

"تحقیقات شامل همه افرادی می‌شود که برای بازجویی تعیین می‌شود، تا بدین ترتیب تمامی کسانی را که در این زمینه سهل‌انگاری کرده‌اند مشخص و مجازات شوند.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود که دو هفته آتی درباره تحقیقات در این زمینه تعیین کننده باشد؛ چراکه بازپرس قضایی این پرونده چهار تن را برای بازجویی طی دوشنبه احضار کرده است.

در این راستا مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان بر پایبندی خود به انجام تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تاکید کرد.

او گفت: بعد از گذشت یک ماه از انفجار عظیم که بیروت را در چهارم اوت لرزاند درد خانواده‌های قربانیان این حادثه را به یاد می‌آورم. چقدر این انفجار قلب‌های لبنانی‌ها را مملو از انده و درد کرد.

نخست وزیر مکلف افزود: ما در صدد التیام زخم‌هایمان هستیم، همه با امید چشم به فردا دوخته‌ایم و به اصلاحات و شکوفایی کشور مطابق با خواسته‌های ملت و نسل‌های جدید اطمینان داریم و متعهد می‌شویم به تحقیقات ادامه می‌دهیم تا عدالت به طور کامل اجرایی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها