کد خبر: 430950
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۱:۰۴:۴۶
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

بنیه دفاعی نداشته باشیم دشمنان صدام دیگری را تربیت می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: بارها گفتم و باز هم تکرار می‎کنم که باید بُرد موشک‌ها را به بالای 5هزار کیلومتر افزایش دهند که دشمنان متوجه شوند، قدرت ایران در منطقه بی‌نظیر است.

بنیه دفاعی نداشته باشیم دشمنان صدام دیگری را تربیت می‌کنند
کد خبر: 430950
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۱:۰۴:۴۶

اعتمادآنلاین| روز شنبه امیر حاتمی از شروع ساخت موشک‌های کروز توسط نهادهای وابسته به وزارت دفاع خبر داد.

وزیر دفاع در توضیح این خبر گفت در فرآیند ساخت موشک‌های کروز به نقطه خوبی رسیدیم به نحوی که «در ضد سطحی و دریایی به برد بیش از هزار کیلومتر، در زمینی به حدود 1400 کیلومتر و در هواپایه به برد 22 کیلومتر رسیدیم که به زودی آن هم به بیش از هزار کیلومتر خواهد رسید.»

علاوه بر ساخت موشک‌های کروز مواردی نظیر ساخت جنگنده کوثر، انهدام پایگاه عین‌الاسد توسط موشک‌های بالستیک، انجام رزمایش‌های متعدد زمینی، دریایی و هوایی نمونه‌ای از اقداماتی است که توسط وزارت دفاع و به همراهی سایر نهادها صورت گرفته است. هر چند که این اقدامات به همت و تلاش متخصصین انجام شده اما نقش بودجه و حمایت‌های دولت در انجام این امور غیرقابل انکار است.

«شهروز برزگر»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در پاسخ به این پرسش می‌گوید: با توجه به اینکه نماینده کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون بودجه بودم، بررسی بودجه دفاعی و امنیت ملی و وزارت دفاع در این چهار سال نشان داد دولت به نحو احسن از صنایع دفاعی حمایت کرده و نیازها را برطرف کرده است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه امنیت منطقه اولویت اول است، ادامه می‌دهد: ابتدا باید امنیت برقرار شود سپس کارهای دیگر انجام شود. علی‌رغم تنگناهای اقتصادی وجود مواردی نظیر داعش، وهابیت، اسرائیل و آمریکا در منطقه نشان‌دهنده این است که باید بنیه‌های دفاعی را تقویت کنیم، دولت در این شرایط سخت تا جایی که توانسته، عدالت را برقرار کرده و مباحث امنیتی را در نظر گرفته است.

برزگر ضمن اشاره به ساخت جنگنده‌های کوثر به عنوان یکی از اقدامات موثر صنعت دفاعی کشور تصریح می‌کند: در صنعت هوایی نیاز به خلبان داریم پیش از این خلبان‌ها در پاکستان آموزش می‌دیدند که بابت آن حدود 700 میلیون دلار پرداخت می‌کردیم، اما با ساخت سه جنگنده کوثر دیگر نیاز نیست که خلبان‎ها برای آموزش به خارج از کشور بروند.

همچنین در بحث‌های امنیتی باید گفت زمانی که کشورهای منطقه نظیر عربستان، بحرین و سایرین توسط آمریکا تا دندان مسلح می‌شوند، وقتی در جنگ ایران و عراق، صدام به ما حمله کرد و هیچ کشوری حاضر نبود به ما موشک بدهد از کجا معلوم فردا یک فرد بی‌مخ مانند صدام به ما حمله نکند؟! لذا برای اینکه بتوانیم در بلندمدت از کشور صیانت کنیم، نیازمند به پیشرفت در زمینه موشکی و دفاعی هستیم. در حقیقت اگر دشمنان متوجه شوند که از نطر بنیه دفاعی قوی نیستیم بیکار نمی‌نشینند و صدام دیگری را برای حمله به ایران حمله تربیت می‌کنند اما به دلیل اینکه، می‌دانند در این قضیه سنگ تمام گذاشتیم هیچ غلطی نمی‌‎توانند کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ضمن اشاره به انهدام پایگاه عین‌الاسد توسط موشک‌های ایران اظهار می‌کند: مواردی نظیر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه زمان بزن در درو تمام شده است و یا موردی که اشتباهی می‌کنند و سردار ما را در کشور دیگر ترور می‌کنند و پاسخ این اشتباه خود را با موشک‌های کروز و نقطه‌زن می‌گیرند، همگی نشان دهنده این هستند که صنعت دفاعی ما قوی و دشمن هم، آگاه است.

برزگر بحث دفاعی و امنیت ملی را فراجناحی ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: بحث دفاعی کشور مربوط به جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا نیست و در این زمینه تعارفی هم وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است که 5 درصد بنیه دفاعی را کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم به برنامه ششم توسعه اضافه کرد که نمایندگان هم به آن رای دادند، به عبارتی بیشترین بنیه دفاعی را مجلس دهم از دولت خواست و در این زمینه به وضع قوانین، پرداخت.

این نماینده سابق مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بنده براساس سند و مدرک صحبت می‌کنم و در این شرایط سخت اقتصادی، دولت کمک‌های بسیار زیاد به صنعت دفاعی کرد که البته این کمک‌ها لازم بود چراکه اگر کشورهای غاصب و ستمگر مانند اسرائیل ذره‌ای در خصوص قدرت دفاعی ما شک کنند، ایران براساس منافع شخصی خود تقسیم می‌کنند.

برزگر افزایش بُرد موشک‌ها را یکی از عوامل تقویت بنیه دفاعی می‌گوید: بارها گفتم و باز هم تکرار می‎کنم که باید بُرد موشک‌ها را به بالای 5هزار کیلومتر افزایش دهند که دشمنان متوجه شوند، قدرت ایران در منطقه بی‌نظیر است. البته منظور قدرت تهاجمی نیست بلکه قدرت دفاعی است همچنان که وزارت ما وزارت جنگ نیست و وزارت دفاع است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم کار و پیشرفت در زمینه دفاعی کشور را منحصر به یک دوره نمی‌داند و ادامه می‌دهد: در حقیقت بحث تقویت بنیه دفاعی کار این دولت یا آن دولت نیست، بلکه کار کلیت نظام است و هر کس دل در گرو حفظ نظام جمهوری اسلامی و ایران دارد، باید در زمینه اقدامی انجام دهد.

برزگر تصریح می‌کند: به محض اینکه مجلس دهم شروع به کار کرد برنامه ششم توسعه را نوشت. قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید 5درصد بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص یابد که این قانون باید در سال 99 اجرا شود لذا کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم باید به عنوان نهاد نظارتی بر روند اجرایی این قانون نظارت کند لذا نیاز به وضع قانون جدید، نیست.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد: همچنین مجلس دهم در روزهای آخر سال 98 در طرح سه فوریتی بودجه‌ای به سپاه قدس اختصاص داد که کل دنیا هم از وضع این قانون مطلع شد. در حقیقت برای اولین بار بود که مجلس دهم در طرح سه فوریتی بودجه کلان از صندوق توسعه ملی به سپاه قدس اختصاص داد. بنابراین وقتی تاکید می‌کنم که می‌‎توانم ساعت‌ها در مورد اقدامات مجلس در زمینه بنیه دفاعی صحبت کنم براین اساس است که بیشترین قوانین در خصوص بنیه دفاعی را مجلس دهم در برنامه ششم توسعه، آورده است.

در حالی برزگر بر بِعد نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تاکید می‌کند، «شهریار حیدری» یکی از اعضای این کمیسیون در پاسخ به اینکه آیا این کمیسیون در مورد این موضوع بحث و بررسی کرده است؟ می‌گوید: هنوز این مورد را بررسی نکردیم.

همچنین «عباس گلرو» از دیگر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ضمن آنکه در واکنش به این سوال اظهار بی‌اطلاعی می‌کند می‌گوید: اگر اطلاع هم داشته باشم پشت تلفن نمی‌توانم بگویم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها