کد خبر: 430998
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۲:۵۷:۰۴
| |

مراکش میزبان مذاکرات صلح لیبی

مراکش امروز(یکشنبه) میزبان نشست مشورتی میان دولت وفاق ملی لیبی (در طرابلس) و دولت مستقر در شرق لیبی(طبرق) پیش از برگزاری دیدارهای رسمی آتی در ژنو است.

مراکش میزبان مذاکرات صلح لیبی
کد خبر: 430998
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۲:۵۷:۰۴

اعتمادآنلاین| به نقل از عربی21، منابع دیپلماتیک در مراکش اعلام کردند، در این نشست که در استراحتگاه ساحلی در جنوب رباط برگزار می شود دو هیئت پنج نفره، یک هیئت به نمایندگی از دولت وفاق ملی و دیگری به نمایندگی از پارلمان طبرق تحت حمایت خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی حضور خواهند داشت.

اما منابعی در طرابلس اعلام کردند، هیچ یک از دو دولت مستقر در شرق و یا در غرب لیبی تا این لحظه مشارکت خود را در این نشست را تایید نکرده اند. این منابع دلیل عدم تایید را احتیاطات ناشی از شروط دو طرف عنوان کردند.

فتحی المریمی، مشاور رسانه های رئیس پارلمان لیبی روز شنبه ضمن تایید برگزاری نشست ها میان طرف های لیبی در مراکش گفت، هیئت های دو طرف جمعه شب و صبح روز شنبه وارد مراکش شدند.

وی گفت، قرار است در این نشست موضوع تثبیت آتش بس، بازسازی و اتحاد نهادهای دولتی به عنوان مقدمه نشست های بعدی در ژنو مورد بررسی قرار بگیرد.

المریمی با بیان اینکه در این دیدارها کمیته های گفتگو و گروه هایی از مردم لیبی در زمینه های مختلف شرکت می کنند، رایزنی ها در مورد انتصاب های جدید برای پست های بانک مرکزی و شرکت ملی نفت را تکذیب کرد.

وی گفت، دیدار امروز در مراکش میان اعضای پارلمان طبرق و اعضای شورای دولت وفاق برگزار می شود.

پیش از این مسوولی در شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مراکش در حال حاضر میزبان جلسات مشورتی بین طرف های لیبی برای بحث در مورد بحران این کشور است.

وی گفت، در حال حاضر نشیت هایی بین کمیته های وابسته به دولت وفاق و پارلمان طبرق در مراکش و جاهای دیگر (مشخص نشده) در مورد تعدادی از پرونده های مربوط به بحران لیبی در حال انجام است.

به گفته این مسوول، مراکش در آینده پس از اتمام کار کمیته ها احتمالا میزبان عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی مستقر در شرق این کشور و خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق خواهد بود.

روز جمعه هم المشری در حضور تعدادی از فعالان جامعه مدنی از دیداری مشورتی غیر رسمی در مراکش میان شورای دولت وفاق و پارلمان طبرق خبر داد.

سخنگوی پارلمان طبرق اعلام کرد، هدف از این نشست در مراکش از سرگیری گفتگو میان طرف های لیبی برای دستیابی به حل و فصل سیاسی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها