رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

لایحه حمایت از محیط‌بانان برای رفع ایرادات به دولت ارجاع داده شد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه حمایت از محیط‌بانان را تشریح کرد و گفت: این لایحه برای بررسی و رفع ایرادات به دولت ارجاع شده است.

لایحه حمایت از محیط‌بانان برای رفع ایرادات به دولت ارجاع داده شد
کد خبر: 431419
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۰:۰۵:۴۰

اعتمادآنلاین| سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان اظهار کرد: این لایحه به‌دلیل اشکالات و ایرادات شورای نگهبان و رأی نمایندگان مجلس، برای انجام اصلاحاتی به دولت ارجاع شده است.

وی با اشاره به ایرادات و ابهامات و شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان تصریح کرد: شورای نگهبان قبلاً ایرادی مبنی بر اصل 75 قانون اساسی گرفته بود، به طوری که اعلام کرده بود منابع و محل اعتبارات اجرای این لایحه، پس از قانونی شدن مشخص نیست که قرار شده دولت این ایراد را برطرف کرده و دوباره برای بررسی و تصویب به مجلس تقدیم کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: هنوز دولت به ما اعلام نکرده که ایرادات مربوط به لایحه حمایت از محیط‌بانان را چه زمانی رفع و به مجلس تقدیم می‌کنیم اما درخواست ما این است که این لایحه با توجه به حساسیت موضوع و در راستای رفع مشکلات محیط‌بانان در اسرع وقت بررسی و به مجلس تقدیم شود.


رفیعی همچنین لایحه حمایت از محیط‌بانان را دارای ایراد دیگری دانست و متذکر شد: به نظرم یکی دیگر از ایرادات این لایحه این است که، در آن، موضوع نیروهای داوطلب که به کمک محیط‌‌بانان در مواقع ضروری کمک‌رسانی می‌کنند، دیده نشده است.

وی اضافه کرد: باید از نیروهای مردمی که به محیط‌بانان کمک می‌کنند، حمایت شود اما جنبه‌های حمایتی در این لایحه از آنها صورت نگرفته و در لایحه حمایت از محیط‌بانان به موضوع محیط‌بانان خیلی سازمانی پرداخته شده و صرفاً محیط‌بانان و جنگل‌بانان لحاظ شده است که فکر می‌کنم این ایراد نیز باید برطرف شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب مردمی در مواقع بحرانی وضعیت‌شان در قانون مدیریت بحران روشن شده است اما معتقدم که لازم بود در لایحه حمایت از محیط‌بانان نیز به‌طور ویژه به آنها پرداخته می‌شد که پس از تقدیم این لایحه از سوی دولت به مجلس و رفع ایرادات مدنظر شورای نگهبان، این موضوع را نیز در قالب پیشنهادات اصلاحی به لایحه اضافه خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها