فرسودگی نیروهای بیمارستانی علوم پزشکی / سیستم آزمایشگاهی باید تقویت شود

نادر توکلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: اصل مهمی که  برای مقابله با  ویروس کرونا وجود دارد پیشگیری به موقع بیماری است. همه افراد باید بدانند با نزدیک‌تر شدن به پاییز و شیوع ویروس آنفلوانزا در کنار کرونا شرایط  برای همه به خصوص بیماران خاص پیچیده‌تر خواهد شد.

فرسودگی نیروهای بیمارستانی علوم پزشکی / سیستم آزمایشگاهی باید تقویت شود
کد خبر: 431591
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۰۷:۵۴:۱۹

اعتمادآنلاین| توکلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نیروهای بیمارستانی علوم پزشکی ایران شرایطی مناسبی ندارند و عملا به فرسودگی رسیده اند.

او افزود: در حال حاضر تقویت توزیع واکسن آنفلوانزا در دستور کار قرار گرفته است. نکته دوم که مورد بحث است تقویت سیستم آزمایشگاهی است. آزمایشگاه‌ها باید به خوبی مجهز شوند تا بتوانیم راه‌های تشخیصی سریع‌تری را برای شناسایی تمام ویروس‌ها به خصوص آنفلوآنزا و کرونا ایجاد کنیم.

توکلی بیان کرد: نکته مهم دیگر این است که بتوانیم در حوزه درمان تخت‌های بیمارستانی را افزایش داده و مجهز کنیم. تمرکز اصلی ما گسترش تخت‌های بخش مراقب های ویژه است، به طور مثال در دانشگاه ایران حدود 700 تخت در مجموع کل بیمارستان مجوز موقت برای بخش آی سی یو بیماران کرونایی گرفته است.

او تصریح کرد: فعالیت‌های دیگر ما راه اندازه پروژه‌های جدید بیمارستانی است که یکی از این پروژه‌ها تاسیس بیمارستان شهرک قدس با ظرفیت 160 تخت بیمارستانی و همینطور بیمارستان شهید سلیمانی، بیمارستان 360 تختی فیروزآبادی که مورد بررسی و اقدام قرار گرفته است. امیدوارم تا 2 الی 3 ماه آینده ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم که در فصل پاییز و زمستان با مشکلاتی همچون کمبود تخت های بیمارستانی و خدمات درمانی رو به رو نشویم.

توکلی بیان کرد: نیروهای بیمارستان‌های علوم پزشکی ایران شرایطی مناسبی ندارند و عملا به فرسودگی رسیده اند. البته تا جایی که توانستیم پرداختی‌ها و معوقعه‌های آن‌ها را پرداخت کردیم تا کمی از سختی‌‌هایشان کم شود. نکته‌ای که وجود دارد این است به دلیل کم بودن تعرفه‌ها و تکیه بر درآمدهای اختصاصی بودجه بیمارستان‌ها در 2 ماه ابتدایی سال کاهش پیدا کرده است و باعث شده دریافتی‌ها کم شود.

توکلی در پایان گفت: درباره تزریق نیرو سازمان استخدامی مجوز‌هایی از وزارت بهداشت گرفته است، اما به هر حال با فرسودگی شدید کادر درمان رو به رو هستیم. دانشجویان دستیاری تخصصی با شرایط آسان‌تری فارغ التحصیل شده و از دهه اول شهریور 2 ماه زودتر به مراکز درمانی تزریق شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها