کد خبر: 431875
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۹:۵۸
| |

بازگشایی مدارس در نیویورک

مدارس نیویورک در حالی فعالیت خود را آغاز کردند که بیشتر والدین، آموزش نیمه حضوری را برای فرزندان خود برگزیدند؛ با این وجود، کاربرد نرم‌افزارهای آنلاین برای دانش‌آموزان داخل منزل هم رونق بسیاری دارد.

بازگشایی مدارس در نیویورک
کد خبر: 431875
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۹:۵۸

اعتمادآنلاین| پس از آنکه فرماندار نیویورک اعلام کرد شیوع بیماری کرونا در این ایالت کنترل شده و روند نزولی داشته است، اجازه داد مدارس بازگشایی شوند، با این حال برنامه‌ریزی به خود مدارس واگذار شد.

همکاری مدیران مدارس و انجمن اولیا پیش از آغاز سال تحصیلی نمود بیشتری یافت و به خاطر اینکه بخش عمده هزینه‌های مدارس از مالیات اولیا تامین می‌شود، نقش این انجمن هم بسیار موثر و تعیین کننده است. با این حال، انجمن اولیا هم کمیته‌های فنی تشکیل داد و پس از بررسی و برنامه‌ریزی در چند نوبت به صورت مجازی با اولیا نشست برگزار کردند و نتیجه بررسی‌های خود را به اطلاع آنها رساندند.

اگر پرسشی هم بود به طور کامل پاسخ داده می‌شد تا به این ترتیب، اطمینان خاطر برای اولیا فراهم شود تا بتوانند تصمیم بگیرند فرزندان خود را به کدام روش به مدرسه بفرستند.

بر اساس ارزیابی انجام شده از 2 نوع برگزاری کلاس یعنی نیمه حضوری و تمام مجازی، بیشتر خانواده‌ها بخش نیمه حضوری را برگزیدند و بر این اساس، روز هشتم سپتامبر یعنی 18 شهریور، شروع کلاس‌ها بود اما همه دانش‌آموزان در روز نخست به مدرسه نرفتند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هر کلاس به دو نیم تقسیم شد به گونه‌ای که ظرفیت حضوری آن بیش از 12 نفر نباشد، همه میز و صندلی‌ها به شکل تک نفره تغییر یافت و فاصله بین آنها هم به 2 متر رسید.

با این حال، آن دسته از افرادی که روز نخست در مدرسه حضور نداشتند به همراه آنهایی که تمام غیرحضوری را برگزیده بودند، در همان ساعتی که کلاس آغاز می‌شد، از طریق نرم‌افزار نشست جمعی همچون زوم به کلاس وصل شدند و پا به پای معلم و دیگر دانش‌آموزان حاضر، حرکت کردند.

برای آنکه مدیریت روز نخست بهتر انجام شود، مدیر مدرسه از همه اولیا خواست چه آنهایی که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند و چه آنهایی که با وسیله شخصی کودکان را به مدرسه می‌آورند، برچسبی شامل نام معلم یا کلاس‌ها که در اینجا به صورت مخفف پایه تحصیلی و حرف نخست فامیلی آموزگار شناخته می‌شود را به فرزندان خود آویزان کنند تا به این ترتیب سریعتر و راحتتر راهنمایی و توزیع شوند.

همچنین تلاش کردند تا اتوبوس سرویس مدارس را افزایش دهند تا بتوانند فاصله اجتماعی در سرویس‌ها را رعایت کرده باشند، هرچند که در روز نخست مشاهده شد بیشتر خانواده‌ها ترجیح دادند با وسیله نقلیه خود کودکشان را به مدرسه بیاورند.

با توجه به اینکه ساعت مدارس از 8.35 صبح تا 3 بعدازظهر است و دانش‌آموزان نیازمند دریافت غذا هستند، وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد وعده‌های غذایی رایگان را برای کودکان تا 31 دسامبر سال 2020 تمدید می‌کند.

این مساله مختص آنهایی نیست که در مدرسه حاضر می‌شوند و دانش‌آموزانی را که در منزل و به صورت آموزش از راه دور در کلاس حاضر می‌شوند هم در برمی‌گیرد.

بر اساس اعلام مدیر مدرسه، تاریخ‌هایی برای دریافت وعده‌های غذایی مشخص شده است که والدین می‌توانند از ورودی‌های تعیین شده، بعد از تعطیلی مدارس آنها را دریافت کنند.

همچنین انجمن اولیا هم برای کلاس‌های چهارم تا دوازدهم، اغذیه حاوی صبحانه و ناهار روز بعد تدارک دیده است که می‌توانند آنهایی که نیاز دارند، هنگام خروج از مدرسه در یک پاکت بسته‌بندی شده تحویل بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها