سال تحصیلی جدید در عراق با تاخیر آغاز خواهد شد

پس از هفته‌ها و ماه‌ها گمانه زنی و انتظار درباره زمان آغاز سال تحصیلی جدید (2020 -2021) وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرد که بازگشایی مدارس به دلیل همه گیری کرونا با هفته ها تاخیر آغاز می شود.

سال تحصیلی جدید در عراق با تاخیر آغاز خواهد شد
کد خبر: 432300
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۲:۳۶:۱۲

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عراق امروز (شنبه) گفت که به احتمال سال تحصیلی جدید در اواخر ماه آینده میلادی «اکتبر» (مهر و آبان) آغاز شود که چند هفته از سال های گذشته دیرهنگام تر است.


حیدر فاروق در گفت و گویی مطبوعاتی اظهار کرد که انتظار می رود سال تحصیلی جدید اواخر اکتبر آینده آغاز شود و کلاس ها نیز ترکیبی از جلسه های از راه دور (فضای مجازی) و حضوری در مدارس با رعایت ضوابط بهداشتی خواهد بود.


وی افزود که کمیته نظرخواهی وزارت آموزش و پرورش اکنون در حال برگزاری نشست های مختلف با کمیسیون آموزش و پرورش در پارلمان عراق است تا در این باره تصمیم نهایی گرفته شود.


سخنگوی وزرات آموزش و پرورش عراق ادامه داد که دو طرف در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید دیدگاه های نزدیک به هم دارند و به زودی تصمیم نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.


فاروق گفت که توصیه های ناشی از نشست های تیم نظرخواهی و کمیسیون آموزش و پرورش پارلمان به عنوان پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش اعلام می شود تا وزیر با آن موافقت کند.


وی از جمله پیشنهادهای مهم این کمیته مشترک را مساله ظرفیت کلاس ها دانست که از 15 نفر نباید تجاوز کند و ساعات تدریس نیز از 45 دقیقه به 30 دقیقه کاهش یابد.


عراق در طول سال های گذشته همواره از اوائل اکتبر (هفته دوم مهر) سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرده است.


وزارت آموزش و پرورش عراق در سال تحصیلی گذشته (2019 - 2020) اعلام کرد که 10 میلیون دانش‌آموز سال تحصیلی خود را در سی ام سپتامبر (هشتم مهرماه 98) آغاز کردند.


از این تعداد دانش‌آموزان 10 درصد آنها دانش‌آموزان کلاس اولی بودند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها