آمریکا 8800 کودک مهاجر را از مرزهای خود اخراج کرد

دولت آمریکا تحت مقررات جدید که به بهانه مقابله با شیوع کرونا وضع کرده، امسال حدود 8800 کودک مهاجر بدون همراه را از مرزهای خود با مکزیک اخراج کرده است.

آمریکا 8800 کودک مهاجر را از مرزهای خود اخراج کرد
کد خبر: 432381
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۶:۱۲:۰۴

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا تحت مقررات جدید که به بهانه مقابله با شیوع کرونا وضع کرده، امسال حدود 8800 کودک مهاجر بدون همراه را از مرزهای خود با مکزیک اخراج کرده است.

براساس اسناد دادگاهی که جمعه (روز گذشته 21 شهریورماه) بایگانی شد، دولت آمریکا حدود 8800 کودک مهاجر بدون همراه را از 20 مارس (اول فروردین 1399) تحت مقررات برای ممانعت از شیوع کرونا اخراج کرده است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، دولت آمریکا از اعلام تعداد کودکان اخراج شده از ماه ژوئن سرباز زده بود. در آن زمان گفته بود حدود 2000 کودک اخراج شده‌اند. مدافعان حقوق مهاجران گفته بودند که بسیاری دیگر هدف این مقررات هستند اما دامنه اخراج‌ها تا روز جمعه مشخص نبود.

دولت آمریکا 21 مارس (2 فروردین) مقررات جدید مرزی را اجرا کرد. طبق این مقررات جدید، حمایت از کودکان در مقابل قاچاق انسان و همچنین امکان دادن درخواست پناهندگی در دادگاه مهاجرت آمریکا حذف شده است.

دولت آمریکا گفته هدف این مقررات اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا در داخل مراکز نگهداری مهاجران و در بین جمعیت مرزی آمریکاست اما این مقررات بهانه‌ای به دست مقامات آمریکا داده که بتوانند بدون انجام اقدامات استاندارد، مهاجران را به سرعت اخراج کنند.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، آمریکا رویکردی سخت را علیه مهاجران غیرقانونی و حتی مهاجران قانونی به کار گرفته است. مدافعان حقوق مهاجران معتقدند مقررات جدید مهاجران بخصوص کودکان را در خطر بزرگی قرار می‌دهد.

دولت فدرال آمریکا کودکان مهاجر را روزها و حتی هفته‌ها تحت مراقبت پیمانکاران بدون مجوز در هتل‌ها رها می‌کند. به گفته فعالان حقوق بشر، اطلاعات شخصی این کودکان در سیستم‌های رایانه‌ای معمول ثبت نمی‌شود و به همین دلیل ردیابی آن‌ها آسان نیست.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماه ژوئن از دولت به دلیل این دستورات شکایت کرد. دولت آمریکا در مجموع از 20 مارس، 159 هزار مهاجر و 7600 خانواده را اخراج کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها