کد خبر: 432393
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۷:۳۱:۱۸
| |

آیت‌الله ‌هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری:

رسانه ملی نباید خدمات خوب خود را با بعضی از تنگ‌نظری‌ها زیر سوال ببرد

عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص رویکرد صداوسیما درقبال درگذشت آیت‌الله صانعی گفت: رسانه ملی متعلق به ملت است و برنامه‌های خوبی هم دارد. این رسانه نباید خدمات خوبی را که ارائه می‌کند با بعضی از تنگ‌نظری‌ها زیر سوال ببرد.

رسانه ملی نباید خدمات خوب خود را با بعضی از تنگ‌نظری‌ها زیر سوال ببرد
کد خبر: 432393
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۷:۳۱:۱۸

اعتمادآنلاین| آیت‌الله‌هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص رویکرد صداوسیما درقبال درگذشت آیت‌الله العظمی یوسف صانعی گفت: رسانه ملی متعلق به ملت است و برنامه‌های خوبی هم دارد. نمونه این برنامه‌ها را در ایام عزاداری محرم دیدیم که در شرایط کرونا بسیار کمک کرد. این رسانه نباید خدمات خوبی را که ارائه می کند با بعضی از تنگ‌نظری‌ها زیر سوال ببرد.

وی افزود: صداوسیما نباید با برخی رفتارها خود را جناحی جلوه دهد. باید به علما و کسانی که به انقلاب و اسلام خدمت کرده اند، احترام بگذاریم. متاسفانه توهمات و تصورات عده‌ای چنین است که برخی سرمایه‌های این انقلاب، به کشور لطمه می زنند. در حالی که چنین نیست.

اگر به این سرمایه‌ها حرمت بگذاریم، نظام و انقلاب مفتخر می شود. وحدت و انسجام افزایش می یابد و افکار مختلف دور هم جمع می شوند. با وجود دشمنانی که وجود دارند اگر نتوانیم همه ملت، افکار و احزاب مختلف را در یک جا جمع کنیم، زمین می خوریم.

وی همچنین گفت: باید از هرآنچه انسجام ملی را از بین می برد پرهیز کنیم. انسجام ملی نیز به دو شکل از بین می رود و باعث بروز اختلاف می شود یکی در این حالت که حرف‌های دیگران را بزرگنمایی کنیم و علیه افراد موضع بگیریم. و دیگر اینکه اظهارنظرهای جناحی کنیم. این کار درستی نیست که برخی افرادی را که سواد چندانی هم ندارند برای پاسخگویی به دیگران مطرح کنیم و به آنها بها دهیم.

مردم این مسائل را می‌فهمند و در صورت ادامه چنین رویکردی، دیگر تمام کارهای خوبی هم که رسانه ملی انجام می دهد، زیر سوال می رود. اما اگر صداوسیما همگانی شود و علیه اشخاص موضعی نگیرد و احترام همه را حفظ کند مردم خوششان می آید. صداوسیما باید این سیاست را رعایت کند چراکه «رسانه ملی» متعلق به همه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید کسانی که به انقلاب خدمت کرده‌اند حتی اگر بعدها موضعی متفاوت گرفته اند، مورد احترام صداوسیما باشند. مگر تکفیری‌ها چه کسانی هستند؟ آنهایی که مسأله‌ای جزئی را در اسلام کلی فرض می کنند و آن را کفرآور می خوانند. ما نباید روحیات تکفیری داشته باشیم. البته خوشبختانه چنین روحیاتی در کشور و انقلاب ما نیست اما متاسفانه نشانه‌های اندیشه تکفیری در برخی رویکردها وجود دارد.

یکی از مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد همین وهابیت و روحیه تکفیری است. ما نباید نشانه ای از این روحیه داشته باشیم بلکه باید سعه صدر و تحمل عقاید مختلف را داشته باشیم. اگر روحیه تکفیری زدوده شود دیگر حتی به ذهن کسی هم خطور نمی کند که چرا آیت‌الله صانعی تا پیش از رحلتش مورد تکفیر قرار نگرفت؟

منبع: امتداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها