رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران:

ساخت‌و‌ساز در تهران 21 درصد کاهش یافت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد پروانه صادر شده در مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 7 مورد بوده است، گفت: این روند حکایت از کاهش 21 درصدی ساخت‌وساز در تهران از لحاظ متراژ دارد.

ساخت‌و‌ساز در تهران 21 درصد کاهش یافت
کد خبر: 432523
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۱:۴۶:۱۰

اعتمادآنلاین| مجید فراهانی امروز در جریان برگزاری دویست و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به شرایط شهرداری تهران اهار کرد: شهرداری تهران در حالی که حتی یک ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مقابله با شیوع کرونا از دولت دریافت نکرده است، از ابتدای اعلام شیوع کرونا تا امروز، بدون تعطیل کردن لحظه‌ای خدمت‌رسانی به شهروندان و با حفظ پایداری خدمات در شرایط همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد که برابر گزارش درآمد ــ هزینه خزانه‌دار شورا در چهار ماهه نخست سال جاری تحقق منابع برابر با 57.7 درصد بوده است که این میزان در مقایسه با متوسط تحقق منابع در 3 ماهه نخست طی سالهای 1397 و 1398 با کاهش 33 درصدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: از آغاز سال 1399 تا پایان مرداد ماه در شهرداری تهران تعداد 2 هزار و 882 مورد پروانه ساختمانی صادر شده است، تعداد پروانه صادر شده در مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 7 مورد بوده است، بر همین اساس ما شاهد کاهش 28 درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران توسط شهرداری هستیم.

فراهانی اضافه کرد: همچنین از حیث متراژ ساخت‌وساز در پنج ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود 3 میلیون و 900 هزار مترمربع صادر شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته شاهد صدور مجوز ساخت حدود 4 میلیون و 950 هزار مترمربع بوده‌ایم؛ این روند حکایت از کاهش 21 درصدی ساخت‌وساز در تهران از لحاظ متراژ دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: این روایت تلخ از شرایط اقتصادی جهان، ایران و شهرداری تهران در سال 1399 تنها هشداری است تا با اتخاذ استراتژی مناسب و پرهیز از روزمرگی به راه حل‌های برون‌رفت از این وضعیت بیاندیشیم، راه حل‌هایی که انشاءالله زمینه‌ساز «جهش تولید» برای ایران و تهران باشد البته در این میان همانگونه که دولت به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد، مجلس شورای اسلامی نیز به تنهایی نخواهد توانست تغییری ایجاد کند و شورای شهر نیز بدون حمایت قانونی مجلس و ایفای تعهدات توسط دولت، نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی نیازها و انتظارات شهروندان باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: نمایندگان عزیز مجلس یازدهم در این 100 روزی که در مجلس هستید، قیمت برخی کالاهای اساسی مثل برنج 4 برابر و خودرو به 3 برابر افزایش یافته است! ریالی از تعهدات دولت در قبال توسعه مترو در تهران پرداخت نشده است و یکایک ما شاهد سقوط ارزش پول ملی هستیم، به نحوی که ارزش یارانه پرداختی به هر شهروند به زیر دو دلار کاهش یافته است!

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: احتمالا برخی از شما برادران و خواهران عزیز تا پیش از این مشکل اداره کشور را حضور اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر می‌دانستید و عده‌ای نیز به غلط حضور اصولگرایان در شورا و مجلس را ریشه مشکلات شهر و کشور می‌دانستند! واقعیت این است که نه حضور ما در شورا یا مجلس ریشه مشکلات است و نه حضور شما یا همفکرانتان در مجلس و شورای شهر اسباب و علت بروز مشکلات! مشکل اصلی و اساسی فراموش کردن «مردم» و مشغول شدن به اولویتهای جریانی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: بیائید دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات مردم قدمی برداریم زیرا مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند و وظیفه شما، ما و یکایک مسئولان و دولتمردان تامین رضایت مردم است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: انتظار مردم از رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و اعضاء شورای شهر آن است که یار و همراه مردم باشند و در گذار از این مرحله سخت به جای اندیشیدن به آنکه چگونه رقیب را حذف کنند به این فکر کنند که چطور می‌شود از زندگی آحاد شهروندان فارغ از قومیت، مذهب و نژاد حمایت و برای تامین نیازمندیهای مردم به ویژه آسیب‌دیدگان ناشی از اثرات اقتصادی کرونا تلاش کرد؛ فراموش نکنیم همه ما در برابر مردم مسئولیم و مکلفیم همانگونه که در صیانت از حق حیات با کرونا مقابله می‌کنیم، در برابر شکاف روز‌افزون برخورداری و محرومیت نیز با رعایت عدالت و توزیع عادلانه فرصتها و امکانات با فقر و نابرابری مقابله کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها