عمده جنگ‌ها به دلیل برداشت‌های اشتباه از صلح بوده است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: عمده جنگ‌ها به دلیل زیاده‌خواهی و کسب قدرت و برداشت‌های اشتباه و گمراه کننده از صلح بوده است.

عمده جنگ‌ها به دلیل برداشت‌های اشتباه از صلح بوده است
کد خبر: 432705
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۰:۲۲:۱۱

اعتمادآنلاین| امیر حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش صبح دوشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و جنگ که با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم وقایع و جنگ های اخیر در دنیا را مرور کنیم، چند نکته حایز اهمیت است؛ عمده جنگ ها به دلیل زیاده خواهی و کسب قدرت و برداشت های اشتباه و گمراه کننده از صلح بوده است.

وی افزود: بعد از 11 سپتامبر پیامدهایی داشتیم و بیش از صد میلیون نفر در دنیا آواره و بسیاری از غیر نظامیان کشته شدند و منابع بسیاری از کشورها از بین رفت. همچنین استعدادهایی که می‌توانست برای امنیت و آسایش مردم باشد، از بین رفت و هزینه‌های گزاف نظامی برای هیچ صرف شد و رقابت های شدید تسلیحاتی در دنیا و به ویژه در غرب آسیا ایجاد شد و کارکرد نهادهای صلح جهانی از بین رفت.

فرمانده دافوس خاطرنشان کرد: به عنوان کسانی که لباس مقدس نظامی پوشیده‌اند، می‌گویم پاسداران صلح کسانی هستند که با لباس شان آماده جنگ هستند.

ولیوند با تاکید بر لزوم آسیب شناسی موانع صلح و همکاری مشترک برای امور آوارگان، اسرا و مفقودین گفت: باید اجلاس‌هاس مشترک صلح برگزار و کارگاه‌های بین‌المللی صلح، دفاع و جنگ - که بهتر است در دانشگاه‌های دفاع و جنگ کشورها برگزار شود - برپا گردد.

وی گفت: آمادگی داریم تا با کمک متحدین و دوستان خود اقداماتی نظیر انجام پژوهش های صلح جویانه و اعزام کارشناسان برای آموزش های صلح همکاری کنیم.

فرمانده دافوس در پایان تاکید کرد: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و کسانی که فقط دم از صلح میزنند را تحریم و بایکوت کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها