فراخوان پرویز پرستویی برای تماشای موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار»

پرویز پرستویی درباره موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار» عنوان کرد که خوشحال می‌شوم که مردم برای دیدن این اجرا به تالار وحدت بیایند و یا در منازل به‌صورت آنلاین آن را مشاهده کنند.

فراخوان پرویز پرستویی برای تماشای موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار»
کد خبر: 432780
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۶:۵۴

اعتمادآنلاین| پرویز پرستویی که در موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار» به عنوان تهیه کننده افتخاری حضور دارد در حاشیه تمرین دیروز ارکستر سمفونیک تهران که با حضور داریوش ارجمند به‌عنوان نخستین راوی «علمدار» برگزار شد، درباره این پروژه گفت: همانطور که در اخبار آمده است و اطلاع دارید قرار است موسیقی- نمایش «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم هنرمند جوان و خوش فکر حوزه موسیقی، همراهی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس، کارگردانی حسین پارسایی، گروهی از هنرمندان و طراحان افتخاری همچون علی براتی، طراح حرکت و محمدرضا کوهستانی به عنوان نویسنده متن در تالار وحدت اجرا شود.

پرستویی درباره اهداف فرهنگی و خیرخواهانه این پروژه گفت: ما در موسسه خیریه «خادمین علی ابن ابیطالب (ع)» با مدیریت پهلوان رسول خادم در کنار ورزشکاران ملی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی، سجاد گنج‌زاده، سجاد سالاروند، احسان لشگری، هادی حبیبی، اکرم خدابنده، نجمه خدمتی، نیلوفر اردلان، یگانه غریب و سایر اعضای گروه حسین رحمانی، پوریا تابان و الهام عبادی از فروردین گروهی تشکیل دادیم تا در حرکتی خیرخواهانه و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق محروم کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور دست مستمندان و نیازمندان را در حد توانمان بگیریم.

وی ادامه داد: در همین باره به این نتیجه رسیدیم با همراهی چهره های ملی با مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت افتخاری این عزیزان موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار» ساخته هنرمند خلاق و جوان کشور پوریا خادم و کارگردانی حسین پارسایی و البته مشارکت و همراهی بنیاد فرهنگی رودکی و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس با اهداف خیرخواهانه و مصارف خیریه تهیه و اجرا شود تا هرآنچه که به‌عنوان درآمد با همراهی مردم عزیزمان کسب شد در همان راه خیریه و مناطق محروم صرف شود.

این بازیگر سینما افزود: من به‌عنوان عضوی از این گروه خوشحال می‌شوم که مردم با همراهی در این حرکت خیرخواهانه که ارزش معنوی خاصی در راستای محرومیت زدایی دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دیدن این اجرا به تالار وحدت بیایند و یا در منازل به‌صورت آنلاین آن را مشاهده کنند.

همچنین پرستویی درباره هزینه عوامل این پروژه و حضورش گفت: یکی از نکات بسیار مهم درباره «علمدار» این است که همه هنرمندان و عزیزانی که در این پروژه با هر شکل و عنوانی حضور و همکاری دارند کاملا افتخاری و فی سبیل‌الله است و دستمزدی دریافت نخواهند کرد.

تمام عواید حاصل از آن هم در امر خیریه صرف خواهد شد. همچنین هنرمندان مطرح و نامداری که در هر شب از اجرا در طی 10 روز از 28 شهریور ماه روایتگر پروژه علمدار هستند با هدف و نیت خیرخواهانه و به صورت افتخاری حضور خواهند داشت. همچنین علاوه بر تهیه کنندگی این اثر تلاش خواهم کرد در یکی از شب های اجرا به عنوان روایتگر «علمدار» ادای دین کنم.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب برای انجام امور خیریه و تشویق هنرمندان و مردم برای مشارکت در این باره بیان کرد: من به عنوان عضوی از جامعه فرهنگ و هنر و عزیزان در این مؤسسه خیریه همواره برای رضای خدا حضور داشته ایم و تمام سعی‌مان بر این بوده است که با اطلاع‌رسانی درست کمک‌هایی را که از مردم گرفتیم به دست مردم برسانیم. وظیفه خود می‌دانیم تا با همراهی در این پروژه فارغ از موضوعات دیگر عموم مردم را ترغیب کنیم که برای کمک به هموطنان محروم در این شرایط سخت زندگی قدمی مؤثر برداشته شود؛ اطمینان می‌دهیم با اطلاع‌رسانی شفاف و گزارش های تصویری مبسوط امانت‌دار خوبی برای ارسال و انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه آنان به مناطق محروم و مستمندان باشیم.

این بازیگر افزود: حضور خیریه هنرمندان و لبیک گفتن ایشان در موسیقی- نمایش «علمدار» در واقع به نوعی نذر فرهنگی و وقف مردمی است و با این همراهی و همدلی نشان می دهند از مردم هستند و همواره در کنار همین مردم عزیز خواهند بود.

پرستویی در پایان ضمن ابراز خرسندی از اجرای موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار» در تالار وحدت و قدردانی از حضور و ‌مشارکت طیف گسترده‌ای از هنرمندان موسیقی و نمایش کشور ضمن دعوت مردم برای حضور در این امر خیریه به‌صورت همت عالی گفت: امیدوارم با اطلاع رسانی‌هایی که توسط رسانه ها صورت می پذیرد مردم فهیم و مهربان کشورمان همانطور که همیشه در انجام امور خیریه همراه ما بودند در این چند شب در این پروژه نیز با حضور خود نیازمندان را حمایت کنند تا سهمی در این امر خیر به نفع مردم و مناطق محروم کشور داشته باشند؛ همچنین از بنیاد فرهنگی رودکی با همراهی ارکستر سمفونیک تهران که سهم بزرگی در این اجرا با مشارکت موسسه خیریه «خادمین علی ابن ابیطالب (ع)» دارند تشکر و قدردانی می کنم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها