کد خبر: 432912
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۸:۵۲:۲۵
| |

وزیر خارجه آمریکا:

مکانیسم ماشه ظرف یک هفته آینده فعال می شود

وزیر امور خارجه آمریکا از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و اعلام کرد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

مکانیسم ماشه ظرف یک هفته آینده فعال می شود
کد خبر: 432912
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۸:۵۲:۲۵

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز با اشاره به ادعاهای یک رسانه‌های آمریکایی مبنی بر طرح تهران علیه یک دیپلمات آمریکایی، بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست تا واشنگتن را در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران یاری کنند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در 18 اکتبر 2020 (27 مهرماه 99) گفت: «ظرف 30 تا 32 روز آینده، ایران می‌تواند سلاح خرید و فروش کند و ما از کشورهای اروپایی می‌خواهیم تا به ما در تضمین تحریم‌های تسلیحاتی (علیه ایران) بپیوندند....فکر می‌کنم همه می‌دانند که دسترسی ایران به سلاح یک چیز بد است».

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تأکید بر تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و استناد به «مکانیسم ماشه» گفت: «کشورهای اروپایی نیز می‌دانند که (لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران) ایده بدی است. اطمینان دارم که ایالات متحده ظرف یک هفته موفق خواهد شد و مکانیسم ماشه فعال می‌شود و ایران یکبار دیگر از قاچاق سلاح منع خواهد شد».

پامپئو اواخر مردادماه علیرغم خروج یکجانبه دو سال پیش واشنگتن از برجام و ملغی شدن حق این کشور برای استناد به مکانیسم ماشه، به شورای امنیت رفت و مدعی شد که ظرف 30 روز با فعال شدن مکانیسم ماشه، تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازخواهد گشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها