کد خبر: 433854
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۵:۵۱:۳۷
| |

کشف 1300 کیلوگرم مواد محترقه در بندر بیروت

ارتش لبنان اعلام کرد که در جریان بازرسی و پاکسازی محل انفجار در بندر بیروت، بیش از 1300 کیلوگرم مواد محترقه را کشف کرده است.

کشف  1300 کیلوگرم مواد محترقه در بندر بیروت
کد خبر: 433854
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۵:۵۱:۳۷

اعتمادآنلاین| ارتش لبنان روز جمعه در بیانیه ای که در صفحه کاربری خود در توییتر منتشر کرد، گفت: به دنبال بررسی واحدهای ارتش در بندر بیروت حدود 1320 کیلوگرم مواد محترقه که در 120 جعبه کارتن بسته بندی شده بود، در یکی از انبارهای بندر کشف و ضبط شد که واحد مهندسی بلافاصله این مواد را خنثی کرده است.

ارتش لبنان امروز نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد که عملیات پاکسازی مناطق آسیب دیده از انفجار بندر بیروت ظرف 15 روز آینده توسط 250 کمیته متشکل از 1000 افسر و500 مهندس عمران انجام خواهد شد.

ارتش لبنان افزود: پاکسازی 85 هزار و 774 واحد آسیب دیده در حال انجام است و نیازی به تیم اجرایی بیشتری نیست.

در ادامه توییت ارتش لبنان آمده است: کشورهای دوست، سازمانهای غیردولتی و تمام کسانی که مایل به امدادرسانی در این عملیات هستند می توانند از نتایج پاکسازی دقیق و شفاف آگاهی یافته و با هماهنگی فرمانده ارتش آن را به اشتراک بگذارند.

در همین حال فرماندهی ارتش تأکید کرد که پرونده مفقودین در این انفجار تا زمانی که جستجوها در این منطقه ادامه دارد، بسته نخواهد شد. وی خاطرنشان کرد که در میان 9 نفر از مفقودین این حادثه، 7 لبنانی و 2 سوری هستند.

در 4 آگوست (14مرداد)، انفجار بزرگی بندر و بخشی از مرکز شهر بیروت را تخریب کرد که دست کم 190 نفر کشته شدند. علت انفجار ذخیره سازی 2750 تن نیترات آمونیوم قابل انفجار در شرایط نامناسب اعلام شد.

انبارها و سیلوهای بتونی در اثر این انفجار تخریب شدند. این در حالی است که ارتش لبنان پیش تر نیز از کشف 4.35 تن نیترات آمونیوم در نزدیکی ورودی بندر بیروت خبر داده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها