زنان پینگ‌پنگ‌باز در روزهای کرونایی چه می‌کنند؟

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران گفت: از ابتدای شیوع کرونا با بازیکنان در تماس بودم و برنامه‌هایشان را دنبال می‌کردم اکنون این پیگیری جدی‌تر شده است؛ از بازیکنان هر هفته گزارش کار می‌خواهم، گاهی فیلم می‌فرستند، هر روز تمرین می‌کنند و تمریناتشان تخصصی‌تر شده است.

زنان پینگ‌پنگ‌باز در روزهای کرونایی چه می‌کنند؟
کد خبر: 434314
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ۰۸:۱۵:۳۷

اعتمادآنلاین| حمیده ایرانمنش، در مورد برنامه‌ریزی برای تیم ملی زنان گفت: فدراسیون جهانی تنیس روی میز 25 سپتامر(4مهر) با فدراسیون‌های کشورها جلسه‌ای را برگزار و تصمیم‌گیری می‌کند که مسابقات جهانی در تاریخ فعلی (10 اسفند) برگزار شود یا اینکه دوباره تغییر کند، بنابراین بر اساس نتیجه این جلسه برنامه‌ریزی جامعی را برای بانوان انجام می‌دهیم. از طرف دیگر مطابق با جلسه فدراسیون‌های آسیایی، مسابقات انتخابی المپیک اردیبهشت ماه 1400 برگزار می‌شود و اگر مسابقات جهانی اسفند باشد آمادگی خوبی برای بانوان محسوب می‌شود چون احتمالا در سال 2020 مسابقه‌ای نداریم و اگر مشکلی پیش نیاید و شرایط تغییر نکند، اردوهای تیم ملی را از اوایل مهر ماه شروع می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد برگزاری لیگ برتر بانوان و تاثیر آن در آمادگی بازیکنان بیان کرد: از آنجایی که قبل از رقابت‌های جهانی، مسابقه تدارکاتی نداریم، پیشنهاد داده‌ام که لیگ با کیفیت بالایی برگزار شود چون رقابت نزدیکی بین بازیکنان شکل می‌گیرد و تلاش آنها بیشتر می‌شود. از طرفی تیم‌های خوبی تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و بازیکنان خوب بین آنها تقسیم شده‌اند، در نتیجه انگیزه بیشتری برای پیگیری تمریناتشان پیدا کرده‌اند. من هم که از ابتدای شیوع کرونا با بازیکنان در تماس بودم و برنامه‌هایشان را دنبال می‌کردم اکنون این پیگیری جدی‌تر شده است؛ از بازیکنان هر هفته گزارش کار می‌خواهم، گاهی فیلم می‌فرستند، هر روز تمرین می‌کنند و تمریناتشان تخصصی‌تر شده است. به طور کلی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا عقب نمانند و زمانی هم که در اردو شرکت کنند، تمریناتشان بهتر می‌شود تا آمادگی لازم برای مسابقات را کسب کنند.

او با بیان اینکه اولویتم تیم ملی است، افزود: برای رقابت‌های جهانی دیگر مسابقه انتخابی تیم ملی برگزار نمی‌کنیم و اعضای فعلی پنج نفر هستند که برنامه‌هایشان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم؛ خانم ندا شهسواری در خانه سالن دارد و از ابتدای شیوع کرونا شرایط تمرین را داشت از طرفی چون به خاطر این بیماری در خانه مانده، تمریناتش را جدی‌تر دنبال کرده است. خانم اشتری در ابتدا شرایط نامساعدی داشت اما با هماهنگی هیات استان میز در اختیارش قرار گرفت تا در خانه تمرین کند، یعنی هیات‌ها هم با بازیکنان همکاری می‌کنند تا در شرایط خوبی قرار بگیرند. علاوه بر این تمرینات بازیکنان باشگاهی را هم دنبال می‌کنم و اگر قرار باشد لیگ از اواخر آبان برگزار شود حتما یک اردوی طولانی برگزار می‌کنیم تا آنها در حالت مسابقه قرار بگیرند و آماده شوند.

ایرانمنش در پاسخ به این سوال که به جز لیگ چه برنامه دیگری برای بازیکنان دارید تا آماده حضور در مسابقات جهانی شوند؟ گفت: با توجه به اینکه اختلاف بازیکنان برتر ایران با هم خیلی کم است، پیش از این تصمیم گرفته بودیم که بین 12 بازیکن برتر مسابقه برگزار کنیم و آنها در مدت زمانی طولانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هم مسابقه بدهند. این برنامه به آمادگی آنها کمک می‌کند.

سرمربی تیم شهرداری شهر بابک در مورد حواشی پیش آمده در پی بازدید رئیس فدراسیون تنیس روی میز از این باشگاه بیان کرد: لیگ سال گذشته بدون پلی آف برگزار شد و قرار بود مثل سایر رشته‌ها اختتامیه‌ای گرفته شود، حتی فدراسیون زمان آن را تعیین کرد اما در آن تاریخ ستاد مقابله با گسترش کرونا اجازه برگزاری چنین جشن‌هایی را صادر نکرد به همین دلیل اعلام کردند که نماینده باشگاه‌ها با مراجعه به فدراسیون حکم و مدال خود را بگیرند که ما هم این کار را کردیم اما باشگاه شهرداری شهر بابک نوپا است و دو سال در بخش بانوان تیم داری کرده، مسئولان باشگاه دوست داشتند که مسئولان فدراسیون از زیرساخت‌های باشگاه بازدید کنند، بنابراین طی نامه‌ای خیلی رسمی از رئیس فدراسیون دعوت کردیم و آقای قارداشی هم قبول و به شهر بابک سفر کرد.

او در ادامه افزود: وقتی آقای قارداشی در شهر بابک بود، با هماهنگی فدراسیون و به صورت نمادین کاپ قهرمانی به شهردار شهر بابک اهدا شد. این موضوع رسانه‌ای شد و برخی گفتند که آقای قارداشی فقط به یک تیم کاپ داده است اما هدف اهدا کاپ نبود، ما مدال و حکم خود را اول مرداد از فدراسیون گرفتیم و آقای قارداشی هم 15 یا 16 مرداد به شهر بابک سفر کرد. رئیس فدراسیون هیچ تفاوتی بین تیم‌ها قائل نشده است و این کار کاملا نمادین بود اما حضور او انگیزه زیادی به باشگاه داد و باعث شد تا امسال در بدمینتون مردان هم فعالیت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها