هشدار مجدد وزارت خارجه فرانسه درباره فروپاشی لبنان

وزارت خارجه فرانسه بار دیگر به جریان ها و احزاب سیاسی لبنان هشدار داد در صورت عدم تشکیل فوری دولتف این کشور با خطر فروپاشی روبرو است.

هشدار مجدد وزارت خارجه فرانسه درباره فروپاشی لبنان
کد خبر: 434520
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۷:۳۱:۵۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت:در اینم لحظه ساس از تاریخ لبنان، احزاب سیاسی یک گزینه دارند و باید بین فروپاشی لبنان و حفظ آن انتخاب کنند. آنها مسئولیت سنگینی در قبال لبنان بر دوش دارند.

دو منبع دیپلمات فرانسوی هم اعلام کردند که فرانسه فشارهایش بر سیاستمداران لبنانی برای تشکیل دولتی جدید در چارچوب زمانی معقول برای نجات این کشور از بحران عمیقی که در آن دست و پا می زند وارد می کند.

این دو مسئول اما گفتند که فرانسه موعد نهایی جدیدی را برای تشکیل دولت لبنان پس از پایان مهلت قبلی در اوسط سپتامبر مشخص نکرده است.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان به زهبران و احزاب سیاسی و فراکسیون ها هشدار داده که کشور در صورت عدم تشکیل دولت جدید برای خروج از بدترین بحران تاریخ لبنان از زمان جنگ داخلی آن، به سمت جهنم کشانده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همجنین گفت که فرانسه از این که مسئولان لبنانی به تعهداتشان در ابتدای سپتامبر عمل نکردند ناراحت است و از آن ها میخواهد برای تشکیل دولت به نخست وزیری مصطفی ادیب توافق کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها