کد خبر: 434642
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۲:۰۹:۵۰
| |

رییس مجلس:

راز ماندگاری عظمت‌ و رشادت‌های دفاع مقدس ریشه‌یابی شود

رییس مجلس در چهلمین سال از دفاع مقدس درباره موزه دفاع مقدس گفت: هدف از تاسیس چنین موزه‌هایی نشان دادن عظمت، خاطرات، رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان کشور در 8 سال دفاع مقدس بود. این عظمت را امام راحل و شهدا آفریدند، راز ماندگاری این عظمت‌ها و رشادت‌ها باید ریشه‌یابی شود.

راز ماندگاری عظمت‌ و رشادت‌های دفاع مقدس ریشه‌یابی شود
کد خبر: 434642
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۲:۰۹:۵۰

اعتمادآنلاین| رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عظمت و رشادت‌های دفاع مقدس را امام راحل و شهدا آفریدند و این راز ماندگار باید ریشه‌یابی شود، گفت: موزه دفاع مقدس محلی برای خاطره‌گویی صرف نیست بلکه نمایش سنت‌های الهی است که فقط در جنگ و دین خلاصه نمی‌شود.

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح هشت موزه دفاع مقدس که در هشت استان کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امروز جانبازانی از هشت سال دفاع مقدس به یادگار مانده‌اند که فقط توانایی برهم گذاشتن چشم‌های خود را دارند و 39 سال با این شرایط زندگی کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در چهلمین سال از دفاع مقدس، به همه ملت شهیدپرور و ولایت‌مدار عرض می‌کنم هدف از تاسیس چنین موزه‌هایی نشان دادن عظمت، خاطرات، رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان کشور در 8 سال دفاع مقدس بود. این عظمت را امام راحل و شهدا آفریدند، راز ماندگاری این عظمت‌ها و رشادت‌ها باید ریشه‌یابی شود.

قالیباف گفت: امام راحل فرمودند جنگ و دفاع مقدس یک دانشگاه بود که در آن خلاقیت و ایثار و محبت موج می‌زد و به تعبیر شهیدسلیمانی دفاع مقدس قطعه‌ای از بهشت روی زمین بود.

وی، ریشه ماندگاری دفاع مقدس را توجه به سنت‌های الهی دانست و ادامه داد: فرق بین دفاع مقدس پیش از عزل بنی‌صدر و پس از برکناری او در عملیات آزادسازی آبادان و همچنین شکستن حصر خرمشهر را باید جست‌وجو کرد زیرا تا پیش از عزل او این اتفاقات رخ نداد بلکه پس از برکناری بنی‌صدر مردم با سازماندهی وارد دفاع مقدس شدند و با عده و عُده خود برابر دشمن متجاوز ایستادند.

قالیباف با اشاره به عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس که بعد از عزل بنی‌صدر رخ داد و منجر به آزادسازی خرمشهر شد، افزود: البته دفاع مقدس تلخی‌هایی نیز داشت، زمانی که زیر آتش دشمن، فقط امیدوار بودیم که اجازه دهد پیکر شهیدمان را به عقب بازگردانیم، اما خداوند تعالی زمانی شهد پیروزی را به آدم می‌چشاند که جان به لب عاشق واقعی خود برساند، تا صف مشرکان از مسلمانان جدا شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت‌های الهی تبدیل‌ناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس محلی برای خاطره‌گویی صرف نیست بلکه نمایش سنت‌های الهی است و این سنت‌ها فقط در جنگ و دین خلاصه نمی‌شود بلکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مردمی و محیط زیست نیز باید مورد توجه قرار گیرد و یک نماد از اساس سنت‌های الهی مردم‌داری و مردم‌محوری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها