کد خبر: 434675
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۳:۴۰:۲۴
| |

سفیر اسرائیل در آمریکا:

تا ژانویه حداقل دو کشور عربی دیگر با اسرائیل صلح خواهند کرد

سفیر اسرائیل در آمریکا تاکید کرد که تا ژانویه حداقل دو کشور عربی دیگر توافق صلح با این رژیم امضا خواهند کرد.

تا ژانویه حداقل دو کشور عربی دیگر با اسرائیل صلح خواهند کرد
کد خبر: 434675
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۳:۴۰:۲۴

اعتمادآنلاین| رون درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا گفت که قبل از پایان دوره فعالیت هفت ساله وی به عنوان سفیر در 21 ژانویه، حداقل دو کشور دیگر با این رژیم معاهده صلح امضا خواهند کرد.

وی گفت: توافق صلح با امارات و بحرین نتیجه سال‌ها فعالیت و تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است. معاهده صلح با امارات نسبت به معاهده‌های صلح با مصر و اردن به صلح بیشتری منجر خواهد شد.

گروه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جوامع مصر و اردن هستند که با صلح مخالفند. اما درباره امارات اینگونه نیست.

وی گفت: کشورهای عربی که به دنبال صلح با اسرائیل هستند احتمالا قادر به حل نزاع اسرائیل و فلسطین نخواهند بود اما این مسئله کسانی را که با هرگونه حل و فصل و صلح با اسرائیل مخالفند، تضعیف خواهد کرد.

سفیر اسرائیل گفت: توافق‌های اخیر بعد از اقداماتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به نفع اسرائیل اتخاذ کرد از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به قدس، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان و معامله قرن حاصل شد. ادعاهای کسانی که می‌گویند این اقدامات تحقق صلح را سخت‌تر می‌کند درست نیست. این سیاست‌ها به تقویت اسرائیل و تحکیم مشروعیت آن در منطقه کمک کرد. فرصت امضای صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها بعد از امضای توافق‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری شده است.

وی در جواب سوالی درباره تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به عنوان بخشی از توافق عادی‌سازی روابط با امارات گفت: این اقدام به منزله حل و فصلی با دولت آمریکا بود. از همان آغاز گفتیم که ما این طرح را تنها با حمایت آمریکا اجرا خواهیم کرد.

وی گفت:اعضای کنگره حمایتشان را از توافق‌های عادی‌سازی اعلام کردند. امیدواریم این حمایت صرف‌نظر از هویت رئیس‌جمهور آتی آمریکا ادامه داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها