کد خبر: 434793
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۰۹:۲۰:۱۸
| |

چالش بازگشایی مدارس در استرالیا

بازگشایی مدارس با توجه به همه گیری ویروس کرونا به یکی از بزرگترین چالش های کشورهای دنیا تبدیل شده است، زیرا به عقیده متخصصان اطفال و مربیان، دور بودن از مدرسه و تحصیل آسیب جدی به کودکان وارد می سازد و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی بسیاری بر کشورها خواهد داشت. در این میان استرالیا از جمله کشورهایی بود که حتی در اوج شیوع کرونا نیز مدارس خود را باز نگاه داشته بود.

چالش بازگشایی مدارس در استرالیا
کد خبر: 434793
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۰۹:۲۰:۱۸

اعتمادآنلاین| با گذشت 8 ماه از شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش آن در سراسر جهان، هنوز درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است. از این رو هر یک از دولت ها به دنبال راهی برای بازگشت بدون خطر مردم کشورشان به زندگی عادی بدون افزایش شمار مبتلایان به این ویروس هستند. در این میان بازگشایی مدارس یکی از بزرگترین چالش ها برای دولت های کشورهای دنیا از جمله در استرالیا به شمار می آید.


اوایل بهار سال جاری مدارس سراسر دنیا تعطیل شد و حدود 1.5 میلیارد جوان برای محافظت از جان خود در برابر ویروس کووید-19 (کرونا) در خانه ماندند. اقدامات پیشگیرانه در بیشتر نقاط دنیا موثر واقع شد و شمار ابتلا به این ویروس را به طرز چشمگیری کاهش داد.


با این حال قرنطینه از هفته ها به ماه ها تبدیل شد که موجب نگرانی متخصصان و مربیان اطفال شد چرا که به عقیده آنها تعطیلی بیش از حد مدارس بیش از اینکه فایده ای برای کودکان داشته باشد، آسیب رسان است؛ به خصوص که برخی رسانه ها از آمار پایین ابتلا در کودکان خبر می دادند.


این درحالی است که آموزش مجازی نیز هچون سایه ای کمرنگ از واقعیت است و نگرانی مراقبت از فرزندان و از دست دادن شغل را برای والدین این کودکان به همراه دارد.

در همین حال مدارس در کشورهای زیادی از جمله آلمان، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، دانمارک، نروژ، چین، اتریش، هلند و فنلاند با رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی و همچنین برخی محدودیت ها به صورت حضوری بازگشایی شدند.


بیشتر این کشورها قانون هایی برای این بازگشایی وضع کردند که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: دانش‌آموزان باید یک متر از هم فاصله داشته باشند و به همین دلیل تعداد کمتری دانش‌آموز در کلاس‌ها خواهند نشست. آنها به گروه‌های مختلف تقسیم خواهند شد و به منظور جلوگیری از تجمع، ساعات متفاوتی برای شروع کلاس‌ها در نظر گرفته شده است. برخی کلاس‌ها در محیط آزاد و برخی دیگر در سالن های ورزشی بزرگ تشکیل می شوند.


همچنین در برخی مدارس عدم اجازه ورود والدین به مدرسه، توصیه به شستن مکرر دست‌ها و تمیز کردن مدرسه در طول روز (در برخی مدارس دانش‌آموزان باید هر دو ساعت دستان خود را بشویند)، قرار دادن کودکان کم‌سن ‌وسال­‌تر در گروه‌های کوچک به منظور کاهش تماس آنها با دیگران تا حد ممکن، از جمله این اقدامات است.

در این بین استرالیا نیز از جمله کشورهایی است که از اوایل اردیبهشت ماه بر بازگشایی و بازگشت کودکان به مدارس تاکید داشته است.

نخست وزیر این کشور با تاکید بر خطر محرومیت کودکان از تحصیل به خصوص فرزندان خانواده‌های محروم، خواهان بازگشت کودکان و معلمان به کلاس های درس شد و از دبیران خواست تا با آمدن به کلاس درس به دیگر قهرمانان مقابله به کووید-19 از جمله کادر درمان بپیوندند.


در استرالیا طی موج اول همه گیری کرونا بیشتر مدارس باز بودند که البته با کاهش حضور فیزیکی دانش آموزان این مسئله ادامه پیدا کرد.

مطابق با سیاست استرالیا، 8 ایالت این کشور از جمله پرجمعیت ترین ایالت "نیو ساوت ولز" (NSW)، مدارس را در طی همه گیری باز نگه داشتند و دستور راهنمایی برای حفظ فاصله فیزیکی، انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی کردن امکانات آموزشی را صادر کردند.


در اوج همه گیری، یادگیری از راه دور (آنلاین) اجرا شد و حضور فیزیکی تنها برای کودکانی که نیاز به حضور در محل آموزش داشتند همانند کودکان استثنایی و یا کودکانی که گزینه دیگری برای نگهداری از آنها وجود نداشت، محدود شد.


ماه مه (اردیبهشت) آزمایش کرونا یکی از معلمان مدارس کاتولیک دخترانه در این کشور مثبت اعلام شد که منجر به ابتلای 94 نفر دیگر در مدرسه به این ویروس شده بود و منجر به قرنطینه و تعطیلی مدارس و کل کشور شد؛ اما متخصصین این کشور اعلام کردند این موضوع نباید عاملی برای هراس والدین از فرستادن فرزندشان به مدرسه شود.


با این حال، تعطیلی مدارس تأثیرات اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی بر کودکان و خانواده ها و به دنبال آن بر اقتصاد ملی این کشور و جهان دارد. بنابراین کشورهای مختلف در دنیا با وضع قوانین و محدودیت هایی به تدریج در حال بازگشت به زندگی عادی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها