کد خبر: 434865
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۲:۴۴:۱۸
| |

نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برگزار شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری موفق نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با شرکت بیش از 11 هزار داوطلب در 33 حوزه امتحانی به‌طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبرداد.

نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برگزار شد
کد خبر: 434865
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۲:۴۴:۱۸

اعتمادآنلاین| به گزارش روز پنجشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مریم حضرتی در بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران که امروز سوم مهرماه در دانشگاههای علوم پزشکی مراکز استانها همزمان برگزار شد، 11 هزارو 447 پرستار کارشناس، کارشناس ارشد و یا دکترای پرستاری مشارکت داشتند که از این تعداد 9099 نفر خانم و 2348 نفر را آقایان تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این آزمون بهمن ماه 98 بود که به دلیل شیوع بیماری کووید-19 به تعویق افتاد، تصریح کرد: این آزمون با همیاری اعضای تیم نظام سلامت، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این آزمون برگزار شد.

معاون وزیر بهداشت آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران را براساس برنامه ششم توسعه و با هدف حفظ حقوق مردم با ارائه مراقبتهای پرستاری با کیفیت و در دسترس به بیماران و مددجویان در بالین و در سطح جامعه، به واسطه کسب اطمینان از داشتن صلاحیت‌های لازم از نظر علمی، اخلاقی، انضباطی، جسمی و روانی توسط شاغلین حرفه پرستاری عنوان کرد.

حضرتی همچنین ثبت اطلاعات کلیه پرستاران برای برنامه ریزی های مدیریتی، پیگیری وضعیت اشتغال و ردیابی شغلی پرستاران، امکان دسترسی به اطلاعات خطاهای شغلی، حفظ و به روز نگه داشتن سطح علمی پرستاران، مطابقت با سیستم های ثبت بین المللی وحفظ عنوان پرستار حرفه ای را از مزایای آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران برشمرد.

وی افزود: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال 1395 آغاز شده و تاکنون در پنج مرحله، حدود 32 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سال ‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال 96 به بعد و فارغ التحصیلان گروه ‌های پرستاری سال‌های قبل از 96 که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

حضرتی در پایان از سازمان سنجش آموزش پزشکی، روسای بورد پرستاری مناطق (الف، ب و ج)، اعضای هیات علمی پرستاری که در نظر سنجی، تدوین و طراحی سوالات آزمون فعالانه مشارکت داشتند و از روسای دانشگاه‌ها و دانشکده ها، مدیران پرستاری و اعضای محترم شورای هماهنگی پرستاری، و همه کسانی که در اجرای آزمون صلاحیت حرفه ای مشارکت داشته اند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها