کد خبر: 435083
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۷:۳۰:۱۸
| |

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل چه خواست؟

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تاکید بر این که فلسطین همواره حامی صلح و سازش عادلانه و دائم بوده از دبیرکل سازمان ملل خواست تا زمینه برگزاری اجلاس بین‌الملل صلح در اوایل سال آینده را فراهم کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل چه خواست؟
کد خبر: 435083
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۷:۳۰:۱۸

اعتمادآنلاین| محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس در مجمع عمومی سازمان ملل از این سازمان خواست تا در آغاز سال 2021 و پس از انتخابات آمریکا کنفرانس بین المللی را با هدف ورود به یک روند صلح واقعی براساس قوانین بین الملل برگزار کند.

وی گفت که این درخواست با هدف پایان دادن به اشغالگری و به دست آوردن آزادی و استقلال ملت فلسطین و در پاسخ به طرح صلح دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا است که جهان و فلسطین آن را به دلیل مغایرتش با قطعنامه های مشروع بین المللی رد کردند.

عباس ادامه داد: من از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهم که با همکاری کمیته چهار جانبه صلح و شورای امنیت، مقدمات برای برگزاری کنفرانس بین المللی با اختیارات کامل و مشارکت همه طرف های ذی ربط در اوایل سال آینده میلادی را با هدف مشارکت در روند صلح واقعی بر اساس قوانین بین المللی آغاز کند. به نحوی که به پایان اشغال فلسطین ودستیابی مردم آن به آزادی و استقلال در کشورشان با پایتختی قدرس شرقی در مرزهای 1967 بینجامد.

وی گفت: فلسطینی ها بر خلاف سایر ملت‌ها هنوز هم به آزادی دست نیافته اند در حالی که از بیش از 5000 سال پیش در سرزمین مادری خود حضور دارند. ما هرگز تسلیم نمی‌شویم و از آرمان ها و اصول خود کوتاه نمی آییم و در نهایت پیروز خواهیم شد. ملت فلسطین تا کی باید تحت اشغال زندگی کنند؟ باید راهکاری عادلانه برای مساله آوارگان فلسطینی با استناد به قوانین بین‌المللی ارائه شود.

عباس در این سخنرانی از دفترش در رام الله، به طرح صلح ترامپ که در ابتدای سال جاری ارائه کرد و همچنین توافق نامه های منعقد شده با رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر برای عادی سازی روابط با امارات و بحرین اشاره کرد و گفت: اسرائیل تمام توافق نامه های امضا شده را با اقدامات خود چون قتل، بازداشت، تخریب خانه ها ، محاصره اقتصادی، تجاوزاتش در قدس اشغالی و تحرکات سیستماتیک برای تغییر هویت قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در آن و همچنین اقداماتی که برای از بین بردن آخرین فرصت صلح از طریق اقدامات بی پروای یک جانبه انجام داده زیر پا گذاشته است.

وی گفت: توافق نامه های عادی سازی اخیر بین اسرائیل با امارات و بحرین ناقض طرح صلح عربی و مخالف اصول یک راه حل جامع، پایدار و عادلانه مطابق با قوانین بین المللی است.

عباس با تاکید بر این که فلسطینیان به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تا تحقق کامل حقوق خود ادامه می دهند عنوان داشت:ما همواره به طرح صلح عربی پایبند بودیم اما اسرائیل آن را زیر پا گذاشت.

وی تاکید کرد که سازمان آزادیبخش فلسطین به هیچ کسی اجازه مذاکره به نام ملت فلسطین را نداده است و تنها راه صلح دائمی، جامع و عادلانه در منطقه پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی است.

عباس گفت: بگذارید همه بدانند که با ادامه اشغالگری و بدون راه حلی عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین در منطقه نه صلح ، امنیت ، ثبات و نه همزیستی وجود نخواهد داشت.

عباس اعلام کرد که مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و سپس ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، با مشارکت همه نیروهای فلسطینی، احزاب و بازیگران ملی در حال انجام است.

وی توضیح داد ، ما همچنان علیه تروریسم بین‌المللی و بهبود اوضاع داخلی خود با تکیه بر قانون ادامه می‌دهیم. هرکه گمان می کند می‌تواند ملت فلسطین را کنار بزند،در اشتباه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها