در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

ترکیه دومین توزیع‌کننده سریال در دنیا شد

در شرایطی که تولید سریال‌های خانگی ایران در کش‌وقوس انتقال نظارت از وزارت ارشاد به صداوسیماست، ترکیه دومین توزیع‌کننده سریال در دنیا پس از آمریکا شد.

حجم ویدیو: 5.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 435185
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در شرایطی که تولید سریال‌های خانگی ایران در کش‌وقوس انتقال نظارت از وزارت ارشاد به صداوسیماست، ترکیه دومین توزیع‌کننده سریال در دنیا پس از آمریکا شد.

بر اساس اطلاعات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، در حال حاضر بیش از 150 سریال ترکیه‌ای به بیش از 100 کشور جهان صادر شده است.

ترکیه اکنون بزرگ‌ترین توزیع‌کننده سریال‌های تلویزیونی در جهان پس از آمریکاست. این کشور قصد دارد تا سال 2023 بیش از یک میلیارد دلار از این بازار درآمد کسب کند.

شیلی اولین خریدار سریال‌‌های ترکیه‌ای است و بعد از آن آرژانتین و مکزیک قرار دارند. چین، روسیه، کره و ژاپن هم از دیگر مشتریان پر و پا قرص سریال‌های ترکیه‌ای هستند.

انتشار این سریال‌ها در کنار سود مالی بالا برای ترکیه به صنعت گردشگری این کشور هم کمک کرده است.

ورایتی در مورد محبوبیت سریال‌های ترکیه‌ای نوشت: «به نظر تنها راهی که برای متوقف کردن این سریال‌ها باقی مانده، قطع پخش آنها در شبکه‌هاست، هر چند که این کار هم احتمالاً دیگر جواب نمی‌دهد.»

ایجاد علاقه در مخاطبان سریال‌های ترکی و جذب آنها به گردشگری در ترکیه، باعث نگرانی دولت‌هایی در منطقه شده است.

سال 2015 محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، جلوی پخش سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه‌های عربستانی را گرفت. بن‌سلمان ترکیه را متهم به احیای خلافت عثمانی در منطقه کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها