نویسنده‎‌ای که از کسب سومین «بوکر» جاماند

«هیلاری منتل» نویسنده برنده دو دوره جایزه بوکر می‌گوید پس از قرار نگرفتن در فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر امسال، «نامید» و در عین حال «آزاد» شده است.

نویسنده‎‌ای که از کسب سومین «بوکر» جاماند
کد خبر: 435243
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۴:۰۵:۵۸

اعتمادآنلاین| «هیلاری منتل» نویسنده مشهور بریتانیایی که جایزه ادبی «بوکر» را برای هر دو جلد از سه‌گانه «توماس کرامول» کسب کرده است امسال با قرار گرفتن در فهرست نامزدهای اولیه «بوکر» برای نگارش رمان «آینه و نور» (آخرین جلد از سه‌گانه داستان توماس کرامول) شانس کسب سومین جایزه «بوکر» را داشت.

اما داوران این دوره از جایزه «بوکر» تصمیم گرفتند به جای انتخاب آخرین جلد سه‌گانه «منتل»، آثار چهار نویسنده رمان اولی از جمله «دایان کوک»، «اونی دوشی»، «داگلاس استوارت» و «برندن تیلور» را درکنار رمان‌های جدید «تسیتسی دانگارمبگا» و «مازا منجیست» در فهرست نامزدهای نهایی امسال قرار دهند.

پس از اعلام فهرست نامزدهای نهایی، «لی چایلد» نویسنده مشهور و از اعضای هیات داوران امسال «بوکر» بیان کرد: «مسلما در این شکی نیست که «آینه و نور» رمانی فوق‌العاده است، اما در عین حال که این رمان بسیار خوب است کتاب‌های دیگری وجود دارند که از آن بهتر هستند.»

«منتل» نیز در گفت‌وگو با «گاردین» اظهار کرد: «من به تصمیم هیات داوران احترام می‌گذارم چراکه من پیش‌تر داور بوده‌ام و می‌دانم این کار بسیار مشکل است. من می‌پذیرم که کتاب‌ها در یک لحظه مشخص فرهنگی متولد می‌شوند. کتاب‌ها بر جزر و مد زمان سوار هستند. از نظری احساس آزاد بودن می‌کنم... نمی‌توانم جز تبریک به تمامی افراد فهرست نامزدهای نهایی چیز دیگری بگویم.»

این نویسنده همچنین در هفته جاری در گفت‌وگویی با «سیدنی مورنینگ هرالد» بیان کرد: «مسلما نامید شده‌ام اما نمی‌توان داوران را سرزنش کرد. مطمئنم آن‌ها حین انتخاب با تعداد بسیار زیادی از رمان‌های عالی مواجه شده بودند و من هیچ شکایتی ندارم.»

برای «منتل» که اکنون نمایشنامه «آینه و نور» را برای صحنه نمایش آماده می‌کند و قصد دارد مجموعه مقالانی با عنوان «مقالات منتل» را در ماه اکتبر منتشر کند، نگارش جلد پایانی این سه‌گانه به مراتب سخت‌تر از نگارش دو جلد پیشین بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها