حسین شریعتمداری در کوزه افتاد / درخواست واقعی آیت‌الله سیستانی چه بود؟

بعضی اینگونه برداشت نموده‌اند که حضرت آیت‌الله سیستانی خواستار نظارت مستقیم سازمان ملل بر انتخابات آینده عراق شده‌اند!

حسین شریعتمداری در کوزه افتاد / درخواست واقعی آیت‌الله سیستانی چه بود؟
کد خبر: 435299
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی پس از ملاقات با خانم «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق آمده بود: (باید در مراحل مختلف برگزاری آن (انتخابات)، روند شفافیت مراعات شود و نظارت بر آن به صورت جدی و با هماهنگی بخش مربوطه در هیئت سازمان ملل متحد صورت گیرد).

ولی بعضی اینگونه برداشت نموده اند که حضرت آیت الله سیستانی خواستار نظارت مستقیم سازمان ملل بر انتخابات آینده عراق شده اند!

واز این درخواست انتقاد نموده اند، در حالیکه بیانیه یاد شده از نظارت بر انتخابات توسط سازمان ملل سخن نمی گوید بلکه از هماهنگی نظارت با ضوابط سازمان ملل سخن می گوید، ومعنای آن اینست که نظارت صرفا از سوی عراقی ها صورت گیرد ولی ویژگی اشخاص ناظر وضوابط اعمال شده در اجرای انتخابات با ضوابط سازمان ملل همخوان باشد، تا جای هیچگونه اعتراض وایراد از طرف بعضی گروه های ذی ربط در صحت انتخابات وجود نداشته باشد.

گفتنی است حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است و بدیهی است که این دو مقوله از ساحت‌قدسی حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به دور است.

منبع: شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها