نگرانی وزارت ورزش در زمینه مکمل‌های ورزشی

مسعود سلطانی فر در حاشیه افتتاح نمایشگاه تجهیزات ورزشی گفت: در زمینه مکمل های ورزشی نگرانی ما جدی است؛ خصوصا در مورد موادی که امروز به صورت غیر رسمی در باشگاه های بدنسازی توزیع می شود. سال گذشته نزدیک به 200 باشگاهی که اقدام به توزیع مواد نیروزای غیر واقعی و جعلی کرده بودند پلمب شدند.

نگرانی وزارت ورزش در زمینه مکمل‌های ورزشی
کد خبر: 435480
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۸:۳۴

اعتمادآنلاین| وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح نمایشگاه تجهیزات ورزشی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 200 باشگاه بدنسازی که اقدام به توزیع مواد نیروزا و جعلی کرده بودند پلمب شدند، گفت: تولید کنندگان داخلی باید حضور جدی تری داشته باشند تا بازار را در دست خود بگیرند.

مسعود سلطانی فر در حاشیه افتتاح نمایشگاه تجهیزات ورزشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت تولیدات ما امسال به نسبت گذشته بهتر شده و در شرایط ثبات اقتصادی در عرصه صادرات می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد. بسیاری از باشگاه های بدنسازی که توسط بخش خصوصی ایجاد می شوند از دستگاه های داخلی استفاده می کنند که البته این مسئله هم به لحاظ قیمت و هم کیفیت بهتر است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا برخی از تولید کنندگان داخلی زمانی که باشگاه ها تعطیل شده بودند به سمت تولید لوازم خانگی رفتند و نسبت به بقیه موفق تر عمل کردند و خود را با شرایط جدید وفق داده اند. به هر صورت با هر شرایطی که در کشور ایجاد می شود تولید کنندگان داخلی سعی می کنند تولیدات خود را تطبیق دهند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر نمایشگاه برگزار نمی شد ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان ورزشی سخت تر بود و توصیه شما برای برگزاری بهتر نمایشگاه در چنین شرایطی چیست؟ افزود: من این حرف را قبول ندارم. در حال حاضر چون امکانات ارتباطی به ویژه از طریق اینترنت وجود دارد هر کسی از طریق تلفن همراه خود می تواند با تمام دنیا در ارتباط باشد و از تمام تولیدات، دستاوردها و ایده های مختلف اطلاع پیدا کند. اگر کسی به دنبال پیدا کردن روش مناسبی باشد از طریق امکانات مختلف به آن می تواند دست پیدا کند. نمایشگاه فرصتی ایجاد می کند تا بین تولید کننده و مصرف کننده تبادل نظر برقرار شود و مصرف کننده متناسب با نیاز واقعی خود امکانات مورد نیاز خود را تامین نماید.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ما در زمینه تجهیزات ورزشی به ویژه تولید توپ وضعیت خیلی خوبی دارند. ما چند تولید کننده خوب در کشور داریم که خودمان از آنها خریداری می کنیم. اگر رویکردمان به تولیدات داخلی جدی تر و گسترده تر باشد و محصولات بیشتری را از داخل خریداری کنیم کیفیت آنها نیز بهتر می شود و این خیلی کار سخت و پیچیده ای نیست.

وزیر ورزش افزود: حدود 20 سال پیش که قائم مقام سازمان تربیت بدنی بودم وقتی اولین تولید کننده های داخلی کار را در کشور شروع کردند کار سختی را پیش رو داشتند. اگر رویکرد همه مصرف کننده ها به استفاده از تولیدات داخلی باشد حتما می توانند ظرفیت بهتری را مورد استفاده قرار دهند تا در نتیجه تولیدکنندگان هم کیفیت کار خود را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مکمل های ورزشی نگرانی ما جدی است؛ خصوصا در مورد موادی که امروز به صورت غیر رسمی در باشگاه های بدنسازی توزیع می شود. سال گذشته نزدیک به 200 باشگاهی که اقدام به توزیع مواد نیروزای غیر واقعی و جعلی کرده بودند پلمب شدند. زیرا سلامت ورزشکاران و جوانان برای ما اهمیت زیادی دارد. تلاش ما بر این است تا سال به سال نظارت ها جدی تر صورت بگیرد.

سلطانی فر در پایان افزود: ما به این نتیجه رسیده ایم که تولید کنندگان داخلی باید حضور جدی تری داشته باشند و بازار را در دست خود بگیرند. البته جهاد دانشگاهی در این زمینه عزم و اراده خوبی داشته و امیدوارم در آینده نزدیک محصولاتش بیرون بیاید و بازار را با محصولات خود در دست بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها