کد خبر: 435769
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۶:۳۹:۵۵
| |

رئیس‌جمهور فرانسه:

برای صلح در قاره اروپا باید با روسیه گفت‌و‌گو کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه با دفاع از عقیده خود مبنی بر لزوم تماس دیپلماتیک با روسیه، گفت اگر کشورهای اروپایی به دنبال صلح در این قاره هستند، باید با مسکو به گفت‌وگو بنشیند.

برای صلح در قاره اروپا باید با روسیه گفت‌و‌گو کنیم
کد خبر: 435769
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۶:۳۹:۵۵

اعتمادآنلاین| «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه علی‌رغم فشارها از سوی کشورهای اروپایی درباره موضوع مصالحه‌جویانه او با روسیه، بر لزوم همکاری اتحادیه اروپا با مسکو اصرار ورزید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون شامگاه دوشنبه در نشست خبری با رئیس‌جمهور لیتوانی، گفت: «نگرش ما اینگونه است، اگر خواستار ایجاد صلح در قاره اروپا هستیم، باید با روسیه همکاری کنیم».

وی ادامه داد: «من این [اظهارات] را در خاک [کشوری] می‌گویم که بدترین‌ها را پشت سر گذاشته و ظلم و ستم و مرگ را چشیده است. اما اگر اروپا را جزیره‌ای بسیار دور از روسیه بدانیم، نمی‌توانیم کاری کنیم».

رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به سوالی درباره مسمومیت «آلکسی ناوالنی» چهره مخالف کرملین اظهار داشت که روسیه با درباره این پرونده شفاف‌سازی کند یا با پیامدهای بین‌المللی آن مواجه شود.

پیش از این، یک رسانه‌ آلمانی از دیدار محرمانه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با ناوالنی در زمان بستری در بیمارستان برلین خبر داد.

مکرون همچنین گفت که روز سه‌شنبه با «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر معارضان بلاروس پشت درب‌های بسته دیدار خواهد کرد. رویترز این اقدام ماکرون را نشانه‌ای از حرکت پاریس روی مرز باریکی بین «دفاع از دموکراسی و تحریک نکردن روسیه» دانست.

ناوالنی 7 سپتامبر، درست چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی با گاز عامل اعصاب «نوویچوک» را مطرح کرد از کما خارج شد.

ادعایی که روسیه آن را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده و همچنین از برلین خواست مدارک خود در اثبات این ادعا را با مسکو به اشتراک بگذارد. اقدامی که تاکنون دولت آلمان از انجام آن طفره رفته است.

این مخالف دولت روسیه روز 20 اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها