کنایه یک اصلاح‌طلب به حسین شریعتمداری / قوامی: شریعتمداری می‌گوید مراجع و آیت‌الله سیستانی برای دیدار از او اجازه بگیرند

عضو ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در حقیقت نظر شریعتمداری این است که اگر مراجع و آیت‌الله سیستانی می‌خواهند با کسی دیدار کنند، اول از ایشان اجازه بگیرند بعد ملاقات کنند.

کنایه یک اصلاح‌طلب به حسین شریعتمداری / قوامی: شریعتمداری می‌گوید مراجع و آیت‌الله سیستانی برای دیدار از او اجازه بگیرند
کد خبر: 435835
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۹:۴۴:۵۸

اعتمادآنلاین| حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به خبر دیدار آیت‌الله سیستانی با نماینده سازمان ملل با محوریت انتخابات آینده عراق، گفت که دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات عراق، اعلام ورشکستگی کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است. حسین شریعتمداری در ادامه انتقادات خود در خصوص این دیدار اظهار کرد که خداوند مؤمنان را از پذیرش داوری طاغوت به شدت منع کرده است.

ناصر قوامی، عضو ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در واکنش به این صحبت‌های انتقادی شریعتمداری گفت: شریعتمداری آزاد است، جدای از اینکه چه فرد یا افرادی پشتیبان او هستند. بر همین اساس کسی هم به شریعتمداری نمی‌گوید که بر چه اساسی اقدامات یکی از مراجع شیعه را نقد کرده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مصونیت مراجع تصریح کرد: طبق قانون اساسی مشروطه اظهارنظر مراجع مصون از تعقیب است. در حقیقت نظر شریعتمداری این است که اگر مراجع و آیت‌الله سیستانی می‌خواهند با کسی دیدار کنند، اول از ایشان اجازه بگیرند بعد ملاقات کنند. در مجموع انتقادی که شریعتمداری به این مرجع شیعه کرده، درست و مناسب نیست.

قوامی در واکنش به استفاده شریعتمداری از عباراتی نظیر «خداوند مؤمنان را از پذیرش داوری طاغوت به شدت منع کرده است» اظهار کرد: شریعتمداری در مقامی نیست که با استناد به قرآن و حدیث بر علیه آیت‌الله سیستانی صحبت کند. آیت‎الله سیستانی مرجع تقلید است و ده‌ها مجتهد در مسلک ایشان تربیت شدند و بیش از 50 سال است که اصول فقه را، تدریس می‌کنند.

این عضو ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایان یادآورشد: بنابراین شریعتمداری در حدی نیست که به آیت‌الله سیستانی ایراد وارد کند، هرکسی باید حد خود را بفهمد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها