کد خبر: 435904
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۲:۳۱:۵۴
| |

بازدید پمپئو از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کرت

وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) پیش از دیدار با نخست وزیر یونان در دومین روز سفرش به این کشور از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج سودا واقع در کرت بازدید کرد.

بازدید پمپئو از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کرت
کد خبر: 435904
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۲:۳۱:۵۴

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سفر پنج روزه منطقه‌ای خود را با بازدید از شهر سالونیک واقع در شمال یونان آغاز کرد و با نیکوس دندیاس، همتای یونانی خود دیدار کرد و به بررسی مسائلی چون تنش‌های اخیر میان آتن و آنکارا بر سر دریای مدیترانه شرقی پرداخت.

پمپئو گفت، واشنگتن آماده استفاده از نفوذ سیاسی و دیپلماتیک خود در منطقه با هدف کاهش تنش‌ها بر سر مرزهای دریای و حقوق مربوط به اکتشاف ذخایر انرژی بین دو کشور است.

مقام‌های یونان و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست در سالونیک اعلام کردند: آمریکا و یونان بر تقویت همکاری نزدیک بین دو کشور و استفاده از ابزاری برای دسترسی به مرزهای آبی با هدف حفظ ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.

پمپئو همچنین تصمیم آنکارا و آتن را در از سرگیری مذاکرات بر سر دریای مدیترانه شرقی مورد استقبال قرار داد و گفت: مناقشات دریایی بایستی با گفتگو حل و فصل شوند نه نشان دادن قدرت.

وی افزود: ما اقدامات یونان را در مسیر دستیابی به حل و فصل مناقشه مذکور نظاره‌گر هستیم و امیدواریم که دولت ترکیه نیز همین روش را دنبال کند. همچنین امیدواریم که گفتگوها به یافتن راه حلی برای برون رفت از این بحران بینجامد و برای دو کشور قابل قبول باشد.

پمپئو روز دوشنبه به کرت رفت و شب را در منزل نخست وزیر یونان گذراند. دو طرف امروز صبح پیش از بازدید از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج سودا و یک ناوچه یونانی دیدار داشتند.

حدود 1500 تن در سالونیک علیه سفر پامپئو اعتراض کرده و پلاکاردهایی را در دست داشتند که رویشان "شاهین جنگ در کشور ما مورد استقبال نیست" و "قاتلان مردم مورد استقبال نیستند" نوشته شده بود.

همچنین اعتراضات کوچکتری در آتن برگزار شد. اعتراضات از سوی گروه‌های جناح چپ و حزب کمونیست سازماندهی شده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها