کد خبر: 436012
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۶:۵۰:۵۰
| |

کمک 12 میلیارد دلاری بانک جهانی به کشورهای فقیر برای خرید واکسن کرونا

بانک جهانی سه شنبه اعلام کرد که از هیات مدیره این بانک خواسته است تا 12 میلیارد دلار برای کمک به کشورهای فقیر در زمینه خرید و توزیع واکسن نهایی کووید 19 تصویب کند.

کمک 12 میلیارد دلاری بانک جهانی به کشورهای فقیر برای خرید واکسن کرونا
کد خبر: 436012
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۶:۵۰:۵۰

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بانک در حال حاضر برنامه‌های واکنش اضطراری را در 111 کشور اجرا کرده و در صورت تصویب اعتبار برای کشورهای با درآمد پایین و متوسط نیز برنامه دارد.


سخنگوی بانک جهانی در این باره گفت: واکسن موثر کووید 19 نویدبخش‌ترین راه برای تامین ایمنی جهان است.


وی افزود: تا زمانی که مردم احساس نکنند که می‌توانند با اطمینان زندگی، معاشرت، کار و سفر کنند، اقتصاد جهانی به طور کامل بهبود نخواهد یافت.


به گفته سخنگوی بانک جهانی، مبلغ درخواستی (در صورت تصویب) طی 12 تا 18 ماه تخصیص می‌یابد.


علاوه براین اگرچه واکسن کرونا هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست اما دیوید مالپاس رییس بانک جهانی به روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفت: روند توزیع واکسن پیچیده و پیش بینی نیازهای مرتبط با آن مهم است.


مالپاس خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم فقیرترین کشورها به آن (واکسن کرونا) دسترسی داشته باشند و در این کشورها آسیب پذیرترین افراد و خدمه پزشکی واکسینه شوند.


وی گفت: وام دهنده مستقر در واشنگتن تجربه اجرای برنامه‌های ایمن سازی مانند برنامه‌های فلج اطفال، سرخک و همچنین مدیریت بحران‌هایی مانند شیوع ابولا را دارد.


همزمان با تاثیر بیماری همه‌گیری کرونا بر اقتصاد جهانی، بانک جهانی رکورد 45 میلیارد دلار پشتیبانی مالی را بین آوریل و ژوئن (اردیبهشت- تیر) به دست آورده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها