امیرعلی‌ ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | مناظره تاثیر چندانی بر تصمیم شهروندان آمریکا ندارد

امیرعلی ‌ابوالفتح گفت: اکثر آمریکایی‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند و به همین دلیل این مناظره یا مناظره‌های بعدی تاثیر چندانی بر تصمیم شهروندان این کشور نخواهد گذاشت.

انتخابات آمریکا | مناظره تاثیر چندانی بر تصمیم شهروندان آمریکا ندارد
کد خبر: 436159
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ یا جو بایدن؟ کدام یک توانستند اولین مناظره انتخابات 2020 را به نفع خود رقم بزنند؟ از سوی دیگر با توجه به فضای مملو از حاشیه و هیجانی که مشاهده شد، می‌توان این مناظره را مناظره‌ای تاثیرگذار قلمداد کرد؟

امیرعلی ‌ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: اولین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن به‌ گونه‌ای از سوی هر 2 پیش رفت که محتوای آن بسیار بد و بسیار ضعیف بود؛ در واقع برای آمریکایی‌ها قابل انتظار نبود که‌ رئیس‌جمهوری فعلی و کسی که هشت سال معاون رئیس‌جمهوری پیشین بوده در حین صحبت با یکدیگر تا این حد از چارچوب‌های منطقی و عرف خارج شوند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: به هر حال این مناظره چند‌ 10 میلیون بیننده در داخل و خارج از آمریکا داشت و به نوعی نشانگر رفتار آمریکایی‌ها بود، پس وقتی بایدن و ترامپ این‌قدر به هم توهین می‌کنند و به هم اتهام می‌زنند و با واژگانی چون «خفه ‌شو»، «دروغگو» یا «عروسک روسیه» و... صحبت‌های یکدیگر را قطع می‌کنند، می‌توان گفت دقیقه به دقیقه‌ این مناظره نشانه‌ای آشکار از افول اخلاقی در کشور بزرگ و مهم ایالات متحده آمریکا بود.

او همچنین توضیح داد: حتی این برخوردها به جایی رسید که کار برای آقای کریس والاس مجری برنامه دشوار شد،‌ چون 2 طرف به طور دائم وسط حرف یکدیگر می‌پریدند تا اینکه مجری مجبور به قطع صحبت‌های 2 نامزد شد. در نهایت این فضا و رفتارهای جنجالی‌ای که از سوی بایدن و ترامپ انجام گرفت موجب شد مناظره به مناظره‌ای خنثی و بی‌اثر بدل شود. در واقع مردم آمریکا با دیدن این برنامه نظرشان تغییر چندانی پیدا نمی‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: واکنش‌هایی که در داخل آمریکا نسبت به این مناظره صورت گرفته حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از شدت خشم هر 2 نامزد تعجب کرده‌اند و معتقدند تنزل مناظره مانع از مشخص شدن برنامه‌ها و اهداف آنها شد.

امیرعلی ابوالفتح در پایان گفت: در پایان لازم است بگویم که اکثر آمریکایی‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند و به همین دلیل این مناظره یا مناظره‌های بعدی تاثیر چندانی بر تصمیم شهروندان این کشور نخواهد گذاشت.

چکیده گفت‌وگو با امیرعلی ابوالفتح

-این مناظره نشانه‌ای آشکار از افول اخلاقی آمریکا بود

-رفتارهای جنجالی‌ مناظره را خنثی و بی‌اثر کرد

-آمریکایی‌ها از شدت خشم 2 نامزد تعجب کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها