رئیس جمهور آذربایجان:

کنترل 7 روستا در قره‌باغ را به دست گرفتیم

رئیس‌جمهور آذربایجان با اعلام خبر تسلط ارتش این کشور بر هفت روستا در نزدیکی منطقه قره‌باغ، گفت این مناقشه باید هم‌اکنون حل شود زیرا یک 30 سال دیگر برای صبر کردن، فرصت ندارند.

کنترل 7 روستا در قره‌باغ را به دست گرفتیم
کد خبر: 436796
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۰۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان بامداد یکشنبه از تسلط نیروهای این کشور بر هفت روستا در نزدیکی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری تاس، علی‌اف در این باره گفت ارتش آذربایجان روز شنبه هفت روستا را از اشغال نیروهای ارمنستانی آزاد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت که وی در مصاحبه با شبکه الجزیره از تلاش‌های ادعایی گروه مینسک در سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا برای برقراری آتش‌بس در قره‌باغ انتقاد کرد.

بر این اساس، رئیس‌جمهور آذربایجان توضیح داد: «یکی از دلایل پشت نبرد کنونی این است که میانجی‌ها بر اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اصرار نکرده و فشاری برای آن نمی‌آورند».

علی‌اف با تاکید بر اینکه مناقشه با ارمنستان بر سر قره‌باغ باید هم‌اکنون حل شود، افزود: «ما دیگر وقت نداریم که یک 30 سال دیگر نیز صبر کنیم».

وی پیشتر در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «امروز ارتش آذربایجان، پرچم آذربایجان را در "ماداگیزه" (ماداگیس) به اهتزاز درآورد. ماداگیزه متعلق به ماست».

این در حالی است که درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد ششمین روز خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها